סמדג'ה: "מדליה באליפות העולם תהיה הישג יוצא דופן"

אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה | עדי אבישי

שנה לפני טוקיו 2020 ושבוע לפני התחרות, מאמן נבחרת הגברים לא מנמיך ציפיות: "זו לא תחרות קלה, אבל הספורטאים מגיעים במה שנקרא 'מצב אש'. מצפה לראות אותם ברבע הגמר. אם יגיעו לשם, הכל פתוח"

(גודל טקסט)

נבחרת הגברים בג'ודו היא היחידה בקמפיין האולימפי הנוכחי שזכתה במדליה באליפות עולם. כזכור, היה זה טל פליקר (66 ק"ג) שזכה בארד לפני כשנתיים. לאחר שבשנה שעברה לא הצליחו גם בנבחרת הנשים וגם בנבחרת הגברים לזכות במדליות, הפעם, שבוע בדיוק לפני שתיפתח התחרות, חושב מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה שהמצב שונה לחלוטין.

"אנחנו נמצאים שנה לפני המשחקים האולימפיים עם נבחרת שמצליחה להוכיח את עצמה בכל הסבבים. התמודדנו עם כל הספורטאים מאלופי עולם ועד אלופים אולימפיים. יש לנו את שגיא מוקי ששינה משקל מ-73 ק"ג ל-81 ק"ג והצליח להתברג בטופ גם במשקל החדש. יש לנו את משקל 66 ק"ג בו פליקר וברוך שמאילוב נמצאים שניהם בטופ העולמי. פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) חוזר מפציעה ישר לאזור המדליות. טוהר בוטבול (73 ק"ג) התעורר וזכה בזהב בתחרות האחרונה. יש משהו בנבחרת הזו וככל שאנחנו מתקרבים לטוקיו 2020 יש יותר אמונה. שישה ספורטאים אצלנו מדורגים בטופ שמונה העולמי. הגענו לרגע האמת", אומר סמדג'ה.

סמדג'ה לא מנמיך ציפיות: "הספורטאים מסוגלים להגיע לשלב רבע הגמר ומשם להתרומם ולהגיע לשלב המדליות. הם מודעים לגודל הציפייה מאיתנו, מאיגוד הג'ודו ובכלל מהעם שמצפה לתוצאות. הם בעצמם מאוד רוצים להצליח. אליפות עולם היא לא תחרות קלה. יש שם ספורטאים שיכולים לנצח אותנו, ואנחנו יכולים לנצח אותם".


סמדג'ה עם פלצ'יק ומוקי. "מגיעים במצב אש" (דובר צה'"ל)

סמדג'ה השיב על השאלה האם מדליה באליפות העולם תהווה מדד לקראת המשחקים האולימפיים: "ענף הג'ודו עשיר במדליות במשחקים האולימפיים ובאליפויות אירופה. דווקא זכינו באליפויות עולם בנבחרת הגברים שלי ב-1995, של גולן פולק ב-2015 ושל טל פליקר לפני שנתיים. גם אריק זאבי זכה במדליה באליפות עולם, אבל אני מדבר על תחרות רשמית. סך הכל יש לנו שלוש מדליות. אם תהיה לנו עוד אחת, זה יהיה הישג יוצא דופן והישג מעולה".

על הכושר בו מגיעים הספורטאים אמר סמדג'ה: "כולם מגיעים במה שנקרא 'מצב אש'. כולם ראויים ושווים מדליה. אני לא הייתי רוצה להתמקד דווקא בשגיא מוקי, כי כולם ביום טוב שלהם הייתי מצפה לראות אותם ברבע הגמר. אם יגיעו לשם, הכל פתוח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי