מדליית ארד לאשרם בקרב רב באליפות העולם ומקום בטוקיו 2020

לינוי אשרם
לינוי אשרם | מאיה ביאליק

המתעמלת בת ה-20 סיימה שלישית בבאקו מיד אחרי התאומות אברינה מרוסיה. זאת הייתה המדליה השישית של אשרם בתחרות היוקרתית. ניקול זליקמן סיימה 11 וגם היא תהיה באולימפיאדה

(גודל טקסט)
אחרי שלוש שנים מאז פרצה לתודעה ורשמה אינספור הישגים, מדליות ושיאים – רגע האמת הראשון בקריירה של לינוי אשרם הגיע. הערב (שישי) באליפות העולם בבאקו, יצאה לדרך תחרות הקרב רב, שאליה הגיעה אשרם כסגנית אלופת העולם. היא עמדה באתגר ובענק כשזכתה במדליית הארד והבטיחה את מקומה בטוקיו 2020. היא תשוב הביתה עם שש מדליות! בהן זכתה באליפות העולם. גם ניקול זליקמן, המתעמלת הצעירה, תהיה במשחקים האולימפיים.


הקרב רב הוא שילוב של ארבעת המכשירים יחדיו (אלות, סרט, כדור וחישוק) וזו המתכונת הקיימת במשחקים האולימפיים, שם לא מחולקות מדליות על מכשירים בודדים, כפי שצפינו בימים האחרונים, בהם אשרם זכתה בארבע מדליות אישיות ובעוד מדליה קבוצתית. 


אשרם בת ה-20 פתחה את התחרות שלה בתרגיל האלות. היא הציגה תרגיל נקי לתשואות הקהל וזכתה לציון של 23.500 נקודות ולמקום הראשון זמני בתום הסיבוב הראשון. דינה אברינה, שזכתה במדליית הזהב, סיימה אחריה עם ציון של 23.000 נקודות. לאחר מכן, המשיכה אשרם אל תרגיל הסרט, בו זכתה לפני פחות מיממה במדליית כסף. במהלך התרגיל הסרט הסתבך, אולם אשרם יצאה "מהתקלה" במהירות והמשיכה בתרגיל. למרות זאת, הציון שלה נפגע והיא קיבלה 21.050 נקודות, מה שהוריד אותה למקום השני כשדינה זכתה לציון של 21.650 נקודות.


אשרם עלתה לתרגיל החישוק, בו הייתה קרובה לזכות במדליית הזהב ביום שלישי. למתעמלת נפל המכשיר ובכך היא פספסה אותו, מה שגרם לכך שלא תצליח להדביק את הפער מהמוליכה, שקיבלה 23.800 נקודות והבטיחה זהב שלישי ברציפות. אשרם עצמה קיבלה על התרגיל 22.050 נקודות ובתום הסיבוב ירדה למקום השלישי, לאחר שגם ארינה אברינה, התאומה של דינה מרוסיה קיבלה ציון של 23.100 נקודות ועקפה אותה.



הבטיחו את מקומן בטוקיו (איגוד ההתעמלות בישראל)


בסיבוב האחרון עלתה חניכתן של לנה קופילנקו ואיילת זוסמן למשטח בתרגיל הכדור הידוע שלה, לצלילי השיר "אם אלה החיים" של קרן פלס. היא שלטה במכשיר לאורך כל התרגיל כשהיא זוכה לעידוד בלתי פוסק מהיציעים. היא קיבלה ציון של 23.100 נקודות, שהעלה אותה שוב למקום השני, אך חזרה למקום השלישי כשארינה קיבלה ציון גבוה יותר בתרגיל האלות שלה – 24.050 נקודות.


פודיום הקרב רב  
מדליית הזהב – דינה אברינה (רוסיה) עם 91.400 נקודות.
מדליית הכסף – ארינה אברינה (רוסיה) עם 91.100 נקודות.
מדליית הארד – לינוי אשרם עם 89.700 נקודות.


זו אליפות העולם השלישית ברציפות שאשרם עולה על הפודיום על פי הדירוגים האלה: 2017 – ארד, 2018 – כסף, 2019 – ארד.


גם ניקול זליקמן בת ה-18 רצתה להיות בין 16 המתעמלות שיתחרו במשחקים האולימפיים בשנה הבאה והיא עמדה במשימה כשסיימה במקום ה-11 הכללי. זליקמן פתחה טוב עם מכשיר הסרט וקיבלה ציון של 20.300 נקודות, היא המשיכה אל תרגיל החישוק עליו קיבלה 20.500 נקודות. בתרגיל הכדור, איבדה המתעמלת את המכשיר, שברח לה מהמשטח והיא נאלצה להשתמש בכדור הרזרבי. הציון כמובן נפגע והיה 19.200 נקודות. בתרגיל החישוק קיבלה חניכתה של אלה סמופלוב, שפרצה בבכי בסיום התרגילים ורצה לזרועותיה של אשרם לחיבוק, ציון של 21.750 נקודות. סך הכל זכתה זליקמן ל81.750 נקודות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי