רוי סיון זכה בארד באליפות העולם לקדטים בג'ודו

רוי סיון
רוי סיון | באדיבות איגוד הג'ודו

הג'ודאי הצעיר, שמודרך על ידי ספורטאי העבר גולן פולק, זכה במדליה ראשונה עבור נבחרת ישראל בתחרות הנערכת בקזחסטן. הוא הפסיד בחצי הגמר, אבל ניצח בניקוד זהב בקרב על הפודיום

(גודל טקסט)

הדור הבא של נבחרת הג'ודו מספק בסוף שבוע זה הצצה לימים שאחרי טוקיו 2020 והסנונית הראשונה מגיעה בדמות מדלייה ראשונה באליפות העולם לקדטים (גילאי 14-16). רוי סיון זכה היום (שבת) במדליית ארד באליפות העולם הנערכת בקזחסטן, וזוהי למעשה המדליה הראשונה של נבחרת ישראל באליפות עולם בגילאים אלה.

סיון בן ה-16 ( 90 ק"ג) פתח את היום שלו עם ניצחון באיפון על מריג'וס מיטרוצ'אינס מליטא שש שניות לסיום הקרב ולאחר שפיגר בזווארי. בשמינית הגמר המשיך עם איפון נוסף על ג'ורג אודסילאורי הגרמני בתום 3:38 דקות, עלה לרבע הגמר וניצח באיפון מהיר תוך 1:07 דקות מפתיחת הקרב את שינג לי מטייפה. בחצי הגמר הפסיד הישראלי באיפון לדזהווד גושינוב הרוסי ונשר לקרב על הארד, בו ניצח בניקוד הזהב באיפון את בנג'ימין מטאסיג'י הסלובקי ועלה על הפודיום.

המדליה הזו לא מיוחדת רק עבור סיון, אלא גם עבור המאמן שלו, הג'ודוקא האולימפי (לונדון 2012, ריו 2016) גולן פולק, שזכה בעצמו במדליית ארד באליפות העולם לבוגרים בקזחסטן ב-2015. פולק פרש לפני כשנתיים ועבר לצד השני וכעת בעצם סגר סוג של מעגל. "רוי עשה יום קרבות מטורף, נלחם בכל קרב עד הסוף וזכה במדליית ארד ראשונה לישראל באליפות עולם לקדטים", סיפר פולק הנרגש על ההישג והוסיף: "אני גאה ברוי על הדרך שעשה השנה התקדם מתחרות לתחרות נתן את הכל באימונים ורואים את התוצאות".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים אמר: "רוי עשה תחרות מדהימה והצליח להיות הישראלי הראשון שזוכה מדליה מאליפות עולם לקדטים .עוד היסטוריה וקפיצת מדרגה לג'ודו הישראלי. אחד מהשינויים שעשינו לאחר ריו הוא לחבר את הנבחרות תחת אותה קורת גג. השינוי הוביל לנבחרת אחת גדולה ואיכותית שמספקת הצלחות גדולות בכל טורניר בעולם".


פולן וסיון (באדיבות איגוד הג'ודו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי