דולגופיאט לוטש עיניים לעבר מדליית זהב באליפות העולם

ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט | דני מרון

לאחר שזכה בכסף לפני כשנתיים, ינסה המתעמל הישראלי לעשות צעד קדימה בתחרות היוקרתית, שתיפתח מחר בשטוטגרט. חמישה ישראלים נוספים יתחרו בטורניר, שיהווה קריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020

(גודל טקסט)

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים תיפתח מחר (שישי) בשטוטגרט שבגרמניה ותהווה קריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. במשלחת הישראלית העיניים יהיו נשואות אל המתעמל הבכיר, ארטיום דולגופיאט, שזכה מוקדם יותר השנה במדליית כסף באליפות אירופה. כזכור, דולגופיאט זכה בכסף גם באליפות העולם לפני כשנתיים. חוץ ממנו ייצגו את נבחרת הגברים גם אנדריי מדבדב, שזכה גם כן במדליית כסף באליפות אירופה בשולחן הקפיצות ואלכס שטילוב הוותיק, שינסה להשיג את הקריטריון על מנת להשתתף המשחקים האולימפיים בפעם הרביעית ברציפות (אחרי בייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו 2016).

כדי לזכות בכרטיס ישיר לטוקיו בתרגיל הקרקע, יהיה על שטילוב ודולגופיאט לסיים בין שלושת המקומות על הפודיום. גם מדבדב יצטרך לעמוד במשימה הקשה הזו בתרגיל שלו. כמו כן, מקומות 1-12 בקרב רב (שכלול כל התרגילים יחדיו) מובילים אל המשחקים האולימפיים אף הם.

אצל הנשים, מקומות 1-20 בקרב רב זוכים בכרטיס היוקרתי לטוקיו וכמו הגברים, כדי לעשות זאת במכשירים בודדים עליהן לזכות במדליה. בהיעדרה של אופיר נצר, המתעמלת הבכירה שקרעה את הרצועה הצולבת באליפות ישראל, ייצגו את ישראל ליהיא רז, גאיה גלעדי ומיתר לביא. הגברים יפתחו את הופעתם במוקדמות ביום ראשון בבוקר (11:00 שעון ישראל), בעוד הנשים יעשו זאת כבר בשבת אחרי הצהריים (16:30).

אלכס שטילוב. ינסה להשיג קריטריון לאולימפיאדה רביעית ברציפות (צילום: AFP)
אלכס שטילוב. ינסה להשיג קריטריון לאולימפיאדה רביעית ברציפות (צילום: AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי