לראשונה בהיסטוריה: אליפות אירופה באקרובטיקה תיערך בישראל

אקרובטיקה
אקרובטיקה | נויה גינדס

התחרות היוקרתית תתקיים בהיכל טוטו חולון בין התאריכים 4.11.2019-22.10.2019. שרית שנער, מנכ"לית איגוד ההתעמלות אמרה: "למדינה יש שם עולמי בתחום, זו זכות גדולה. מדובר באירוע שיא ומפגן של מקצועיות ועוצמה"

(גודל טקסט)

אליפות אירופה היוקרתית לאקרובטיקה תתקיים לראשונה בישראל בהפקת ענק של איגוד ההתעמלות בשיתוף עיריית חולון, העיר המארחת. התחרויות יתקיימו בהיכל טוטו חולון, בין התאריכים 4.11.2019-22.10.2019, שבהן ייקחו חלק משלחות מ-27 מדינות באירופה ומעל לאלף משתתפים, ביניהם מתעמלים מהטובים בעולם, צוותים ואורחים רבים.

המתעמלים הישראלים מדורגים בצמרת העולמית של עולם האקרובטיקה: באליפות העולם האחרונה, שהתקיימה בבלגיה בשנת 2018, זכתה נבחרת ישראל במדליית כסף קבוצתית למדינה, במדליית זהב ובמדלית ארד בקטגורית הבוגרים. באליפות אירופה האחרונה, שהתקיימה בפולין בשנת 2017, זכתה הנבחרת ב-4 מדליות זהב, במדליית כסף וב-4 מדליות ארד.

שרית שנער, מנכ"לית איגוד ההתעמלות התייחסה לאירוע: "איגוד ההתעמלות נרגש לארח את אליפות אירופה 2019 לראשונה בישראל. אליפות אירופה באקרובטיקה זו הפקת ענק, אירוע שיא ומפגן של מקצועיות ועוצמה עם טובי הענף מהארץ ומהעולם. ישראל נחשבת למובילה בעלת שם עולמי בתחום זה, ואנו רואים זאת כזכות גדולה להוביל את הענף להישגים המרשימים בזירה הבינלאומית. אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע לצפות בתחרויות המלהיבות ולעודד את הצוותים הישראליים".

המתעמלות הישראליות. אליפות אירופה באקרובטיקה מגיעה לישראל (נויה גינדס)
המתעמלות הישראליות. אליפות אירופה באקרובטיקה מגיעה לישראל (נויה גינדס)

אחד מרגעי השיא של ענף האקרובטיקה הישראלי הגיע במסגרת המשחקים האולימפיים לנוער, שהתקיימו בבואנוס איירס שבארגנטינה בשנה החולפת, שם התקיימה לראשונה תחרות בענף האקרובטיקה במסגרת המשחקים. הנציגים מישראל זכו במדליית כסף היסטורית ובכך זכו במדליה אולימפית ראשונה לאיגוד ההתעמלות. הישגים אלו מצטרפים להישגים רבים מהשנים האחרונות שבהם ישראל שומרת בעקביות על מקומה בצמרת העולמית.

במסגרת ימי התחרות יתמודדו עשרות ספורטאים מובילים מרחבי אירופה זה לצד זו, במקביל להופעות ראווה של מיטב קבוצות האקרובטיקה וההתעמלות של ישראל, שחלקם אף ייצגו אותה בגימנסטרדה הבינלאומית של איגוד ההתעמלות העולמי.


מוטי ששון
, ראש עיריית חולון הוסיף: "לכבוד הוא לעיר חולון, שנתבקשה על ידי איגוד ההתעמלות האירופי לארח את אליפות אירופה בתחומה וזאת בזכות הקבוצה החולונית, שהיא אלופת המדינה ואלופת העולם באקרובטיקה. זוהי אליפות אירופה השנייה הנערכת בחולון לאחר שהעיר אירחה לפני כשלוש שנים גם את אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. אני בטוח שמחכה לנו חוויה מדהימה ומרגשת ומזמין את כולם לבוא לחולון וליהנות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי