היסטוריה: נמרוד מרכוס עלה לגמר אליפות אירופה בטיפוס הובלה

נבחרת ישראל בהובלה
נבחרת ישראל בהובלה | איגוד המטפסים הישראלי

אלוף ישראל בטיפוס, נמרוד מרכוס, עלה לגמר אליפות אירופה בהובלה, המתקיימת באדינבורו. זהו הישג השיא של מטפס ישראלי בהובלה אי פעם

(גודל טקסט)

הישג היסטורי לנמרוד מרכוס, אלוף ישראל, שהעפיל אתמול (שבת) לגמר אליפות אירופה באדינבורו ורשם את הישג השיא של מטפס ישראלי בהובלה אי פעם.

נבחרת ישראל בהובלה כוללת את נמרוד מרכוס, יובל שמלא ונעה שירן בנשים. במוקדמות התחרות, שהתקיימו אתמול (שבת), עלו כל שלושת המטפסים לחצי הגמר. מסלול חצי הגמר של הגברים היווה מכשול משמעותי למטפסים, כאשר אף אחד מהמתחרים לא הצליח לסיים אותו. נמרוד עלה לגמר מהמקום השישי.

איתי פרידמן, המאמן המלווה את המשלחת, אמר: "זה יום מדהים לטיפוס הישראלי. רק העובדה שכל הנבחרת שיצאה לאליפות עלתה למעמד חצי הגמר, היא הישג יוצא דופן. העלייה של נמרוד לגמר הופכת את התחרות הזו לאירוע מדהים. אנו מחזיקים אצבעות ומזמינים את כולם בארץ לצפות בשידור החי של הגמר בעמוד מועדון המטפסים הישראלי בפייסבוק".

ענף הטיפוס פועל בישראל במסגרת התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים, המסייעת לספורטאים במלגות, ציוד והכוונה מקצועית. ארבעה מטפסים ישראלים נבחרו לסגל העתודה האולימפית למשחקי טוקיו 2020 ומלווים ע"י הוועד האולימפי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי