אליפות העולם בהתעמלות מכשירים: דולגופיאט ומדבדב מדורגים ראשונים

ארטיום דולגופיאט, אלכס שטילוב, אנדריי מדבדב
ארטיום דולגופיאט, אלכס שטילוב, אנדריי מדבדב | התמונה באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

הנציגים הישראלים עשו חיל ביום השלישי בגרמניה - הראשון קיבל ציון של 15.033 בתרגיל הקרקע, ויחכה לציונים הסופיים ביום שני. השני הצטיין בשולחן הקפיצות, אך יחכה עד לסיום הסבבים. שטילוב מדורג חמישי בקרב רב

(גודל טקסט)

יומה השלישי של אליפות העולם בהתעמלות מכשירים יצא לדרך היום (ראשון) בשעות הבוקר בשטוטגרט, כאשר במוקד היו מוקדמות הגברים. הנציגים של ישראל בתחרות בגרמניה הם ארטיום דולגופיאט, סגן אלוף העולם לשנת 2017 וסגן אלוף אירופה המכהן בתרגיל הקרקע, אנדריי מדבדב, סגן אלוף אירופה המכהן בשולחן הקפיצות והמתעמל אולימפי הוותיק, אלכס שטילוב.

שטילוב, אשר ממחפש כרטיס כניסה למשחקים אולימפיים רביעיים ברציפות (אחרי בייג'ין 2008, לונדון 2012 וריו 2016) הבין שסיכויו לעשות זאת דרך תרגיל הקרקע נמוך, שכן עליו היה לזכות במדליה כדי לעמוד בו, ולכן ניסה את מזלו בקרב רב, בו קיבל את הציון של 81.507 נקודות ומקום חמישי במוקדמות, כאשר מיקומים סופיים יתקבלו רק מחר בערב, בתום כל שמונת סבבי המוקדמות.

כזכור, קרב רב הוא שכלול של סך הנקודות לכל המכשירים הקיימים כאשר בסיום 12 המתעמלים עם הציונים הגבוהים ביותר יהיו אלה שיזכו בכרטיס היוקרתי למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

שטילוב. כרגע במקום החמישי (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
שטילוב. כרגע במקום החמישי (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

דולגופיאט גם הוא התחרה במוקדמות הקרב רב וסיים עם סך של 81.031 נקודות. בנוסף, המתעמל הבכיר התחרה בתרגיל הקרקע, בו הוא יכול לזכות בכרטיס ישיר, אך רק אם יעמוד על הפודיום בגמר שייערך בשבת. דולגופיאט זכה לציון של 15.033 נקודות ומדורג כעת במקום הראשון וכאמור, מחר בערב יתקבלו המיקומים הסופיים.

מדבדב, שעבורו הסיכויים להגיע לטוקיו דרך שולחן הקפיצות בלבד יחסית נמוכים, קיבל ציון של 14.116 נקודות ממוצע על שתי הקפיצות. כעת הוא מדורג במקום הראשון, אך רק בית אחת מתוך השמונה הושלמו נכון לשלב זה.

דולגופיאט. יכול לזכות בכרטיס ישיר לטוקיו 2020 (AFP/GettyImages)
דולגופיאט. יכול לזכות בכרטיס ישיר לטוקיו 2020 (AFP/GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי