שלושה אלופי עולם לישראל בגלישת רוח לגילאי 15 ו-17

אליפות העולם בגלישת רוח
אליפות העולם בגלישת רוח | איגוד השייט

הישג גדול לגלשנים הישראלים: טל בסיק תשתש בן ה-14 זכה בזהב עד גיל 17, תמר שטיינרג ודניאל הלפרין זכו גם הם במקומות הראשונים. אדיר טויל, מיקה כפרי ודניאל זיו זכו במדליית הכסף ועידו פורמנץ בארד

(גודל טקסט)

גולשי הרוח של ישראל כבשו את הפודיומים של אליפות העולם לגילאי 15 ו-17, שהסתיימה הערב בקדיז, ספרד, עם לא פחות משלושה אלופי עולם כחול – לבן ושבע מדליות. טל בסיק תשתש, רק בן 14, זכה באליפות העולם עד גיל 17. בנוסף, תמר שטיינברג הוכתרה כאלופת עולם עד גיל 15 וכך גם חברה למועדון, דניאל הלפרין.

תמר היא בתו של מאמן נבחרת הגולשים הבוגרת, גור שטיינברג, ובסיק  הוא בנו של מאמן נבחרת הנשים במפרשית ה-470, אילן תשתש. בשנה שעברה זכה הבן הבכור, דניאל, באותו תואר בדיוק. 140 גולשים מ-42 מדינות השתתפו בתחרות עד גיל 17, בה למעשה כבשה נבחרת ישראל את הפודיום כולו כשאדיר טויל זוכה בכסף ועידו פומרנץ בארד. באותה קטגוריית גיל זכתה מיקה כפרי בכסף, ואילו חברתה למועדון, דניאל זיו, עשתה זאת בקטגוריה עד גיל 15 ולמעשה שתיהן סגניות אלופות העולם. מאמני הנבחרת בתחרות הם סתיו ביימל, אלון סופר ואביתר מור.

במקביל להצלחה הישראלית בדגמי העתודה של גלשני הרוח האולימפיים, שוררת דאגה באיגוד השייט מפני החלטה שעלולה להתקבל ביממה הקרובה בהתאחדות העולמית, והיא להחליף את הדגם האולימפי הנוכחי RSX ניל פרייד בדגם חדש הנקרא סטארבורד פויל. גילי אמיר, יושב ראש איגוד השייט: "אני מברך על הישגי הגולשות והגולשים הצעירים באליפות העולם ואני בטוח שנוכל להתמודד גם עם האתגר המקצועי, שבהחלפת הדגם האולימפי אבל זו עלולה להיות מכה כלכלית לא פשוטה לאיגוד". 

פורמץ, בסיק תשתש, וטויל על הפודיום (איגוד השייט)
פורמץ, בסיק תשתש, וטויל על הפודיום (איגוד השייט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי