הגולשות זועמות ודורשות להשעות את ספיצ'קוב: "האיגוד ידע על הרומן"

קטי ספיצ'קוב, פייר לוקט
קטי ספיצ'קוב, פייר לוקט | איגוד השייט

בעקבות מערכת היחסים בין סגנית אלופת העולם למאמן הנבחרת לשעבר פייר לוקט, 16 עדים הופיעו בפני הוועדה שהחליטה לא לשנות את הניקוד שצברו. הבנות בתגובה: "החלטה שפוגעת בצורה אנושה ברוח הספורט"

(גודל טקסט)

איגוד השייט פרסם היום (שני) את ממצאי ועדת הבדיקה בעקבות מערכת היחסים בין סגנית אלופת העולם קטי ספיצ'קוב למאמן הנבחרת לשעבר פייר לוקט, שהובילה לכאוס ענק בענף. הרומן זכה לכינוי "יחסי מרות" במסמך אותו קיבלה התקשורת.

המסקנה הראשית מהוועדה הייתה "לא לשנות את הניקוד אותו צברו הגולשות עד כה בהתאם למבחנים האולימפיים ולנוהל שנקבע על ידי האיגוד והוועד האולימפי", כך נכתב. במילים אחרות, ספיצ'קוב עדיין מובילה בפער רב על נגה גלר, מאיה מוריס ונוי דריהן, הגולשות האחרות בנבחרת שביקשו לבחון את מאזנה של ספיצ'קוב.

ההוכחה לכך שהמצב עדיין מסובך נכתבה גם כן במסמך. "אין הסכמה פה אחד לגבי שיטת הניקוד למבחנים האולימפיים מנקודת הזמן הזאת הלאה, ולכן לא מובאת המלצה בנושא זה". מקטע זה אפשר להבין שהיו מספר דעות חלוקות בוועדה לגבי השיטה על פיה ספיצ'קוב היא המובילה, אף על פי שלדעת הגולשות אחרות היא "נהנתה" מיתרון עליהן.


ספיצ'קוב. עדיין מובילה בפער ניכר (Gettyimages)

המכתב נחתם בכך שעל איגוד השייט להפיק לקחים כדי למנוע מקרים נוספים בעתיד. הוועדה כללה את מנכ"לית איגוד השייט – סמדר פינטוב, דני אורן – מנהל היחידה לספורט הישגי, עו"ד והגולשת האולימפית לשעבר שהיום סמנכ"ל בוועד האולימפי – ורד בוסקילה וכמשקיף את עורך הדין אייל יפה.

הוועדה זימנה להופיע בפניה 16 עדים שכללו את הגולשות האולימפיות, המאמן לשעבר, המנהל המקצועי, אנשי מקצוע שליוו את הנבחרת וכן שורת אנשי מקצוע בלתי תלויים וביניהם שופט בינלאומי, פסיכולוג קליני לספורט, ואנשי מקצוע נוספים. כעת, לאחר שהתפרסמו המסקנות, נותר לראות כיצד יגיבו הגולשות והאם בכלל אפשר יהיה לחזור לשגרת אימונים כנבחרת, כשהאינטרסים מנוגדים בפנים וכרגע הספורט עצמו נראה רחוק יותר מהמאבקים הפנימיים.

מהגולשות נמסר בתגובה: "המלצת הוועדה והחלטת איגוד השייט, שמות למרמס ופוגעות בצורה אנושה ברוח הספורט בכלל וברוח האולימפית בפרט. הוועדה והאיגוד בחרו להתעלם משורה ארוכה של עובדות שאינן במחלוקת, המלמדות על היחס המועדף והפסול שניתן לשייטת על ידי המאמן במהלך התקופה הממושכת בה ניהלו השניים מערכת יחסים פסולה, אותה בחרו להסתיר במכוון. בין היתר, הסתבר כי המאמן העביר לספיצ'קוב אימונים אישיים, תוך שהוא מותיר את השייטות האחרות להתאמן עם מאמנים מתחלפים ואף לבדן. הראיה, שבמהלך תקופת הרומן גדל משמעותית פער הניקוד בין ספיצ''קוב ובין השייטות האחרות.

בניגוד לטענות האיגוד, האיגוד ידע על הרומן כבר חצי שנה. תהליך בחירת השייטת שתייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו, התנהל בצורה פסולה, לא שיויונית, לא הוגנת ולא שקופה. הדרך היחידה לנטרל את הפגיעה האנושה שנגרמה עקב התהליך הפגום, היא באמצעות השעייתה של ספיצ'קוב מנבחרת השייט. לא ראוי כי מי שהייתה שותפה פעילה למסכת הסתרה ורמייה והפיקה מכך תועלת מקצועית פסולה, תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. העובדה שאין בהחלטת איגוד השייט ולו מילת ביקורת אחת על ספורטאית שנהגה בצורה כזו, מלמדת כי המטרה סומנה והייתה ידועה מראש. כמו כן, הוועדה המליצה להפיק לקחים אך לא ננקט שום הליך בתום הגשת המסקנות לאיגוד. השייטות ימשיכו לפעול לשם הוצאת הצדק לאור במישורים המשפטיים והמקצועיים".


השייטות בתגובה חריפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי