לונה צ'מטאי סלפטר זכתה באליפות ישראל בחצי מרתון

לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר | Matthias Hangst/Getty Images

חצי שנה לפני טוקיו, האתלטית האולימפית הבכירה רשמה שיא מסלול ושיא ישראלי בינלאומי עם 1:10:05 בעמק המעיינות. סלאם באיולין סיימה במקום השני לפני המשחקים האולימפים הראשונים שלה. מארו טפרי ניצח בגברים

(גודל טקסט)

אליפות ישראל בחצי מרתון נערכה הבוקר (שישי) בעמק המעיינות, והרצים הישראלים רשמו בעיקר שיאי מסלול חדשים, אך גם שיאים אישיים.

לונה צ'מטאי סלפטר ממכבי תל אביב חצתה ראשונה את קו הסיום אצל הנשים. הרצה האולימפית עשתה זאת בזמן של 1:10:05 שעות, כשהיא רושמת שיא מסלול חדש ושיא ישראלי בינלאומי חדש (שיא בינלאומי הוא התוצאה הטובה ביותר שהושגה על אדמת ישראל, ס.א). במקום השני סיימה סלאם באיולין, שתייצג את ישראל בטוקיו 2020 לראשונה, גם היא ממכבי תל אביב. היא עשתה זאת בזמן של 1:12:01 שעות. באיולין קבעה את הקריטריון האולימפי בריצת 5,000 קילומטרים, אגב, ולא בריצת חצי מרתון (21 ק"מ). בטי דויטש מ"לידר ירושלים", שמנסה להשיג את הקריטריון לטוקיו ובכך להפוך לרצה החרדית הראשונה, קבעה שיא אישי חדש של 1:15:06 שעות כשהיא מסיימת במקום השלישי. התוצאה שלה, אגב, היא החמישית הטובה בכל הזמנים, הישג מופלא עבור מישהי שהתחילה את הקריירה המקצועית שלה בריצה רק בשנים האחרונות.

אצל הגברים היה זה מארו טפרי ממכבי תל אביב שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 1:03:19 שעות. גם הוא קבע שיא מסלול חדש. במדליית הכסף זכה ימר גטהון ממכבי תל אביב כשסיים את הריצה בזמן של 1:03:57 שעות. גם למקום השלישי הגיע רץ מכבי תל אביב, דוד טאייצ'ו, שסיים בזמן של 1:04:08 שעות. טאייצ'ו קבע גם הוא שיא אישי חדש ותוצאותו מדרגת אותו במקום העשירי בכל הזמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי