ליגת ה-MLB הסירה קנאביס מרשימת החומרים האסורים

בייסבול
בייסבול | FEDERICO PARRA/AFP via Getty Images

החל מ-2020, שחקני בייסבול מקצועני בארה"ב יוכלו לעשן מריחואנה ללא חשש מפני ענישה. החלטה שהתקבלה כחלק משינוי במדיניות המאבק במשככי כאבים, לאחר ששחקן מת ממנת יתר בקיץ האחרון

(גודל טקסט)

נראה כי הספורט האמריקאי בדרך לשינוי מהפכני. שחקני בייסבול מקצועני יוכלו לעשן מריחואנה ללא חשש מפני ענישה, אחרי שהנהלת ה-MLB, ליגת הבייסבול בארצות הברית, הודיעה אתמול (חמישי) על החלטתה להסיר קנאביס מרשימת החומרים האסורים כחלק ממדיניות המאבק במשככי כאבים אופיואידים. ההחלטה, שתיכנס לתוקף ב-2020, נולדה מתוך דיונים בין איגוד השחקנים להנהלת הליגה במטרה לשנות את מדיניות הסמים ולהופכה לכזו שמתמקדת בטיפול יותר מאשר בענישה.

עד היום, כל שחקן בייסבול אשר נמצא בשתן שלו THC (החומר הפעיל בקנאביס) חויב לעבור גמילה כתנאי להמשך הקריירה שלו ובנוסף היה חשוף לקנס של עד 35 אלף דולר. מעתה, שחקנים ייענשו אך ורק על עבירות משמעתיות שיבוצעו תחת השפעת מריחואנה – כלומר היחס לחומר יהיה זה ליחס כלפי אלכוהול.

תופעת ההתמכרות למשככי כאבים גבתה בסוף חודש אוגוסט האחרון את חייו של שחקן הבייסבול טיילר סקאגס, בגיל 27 בלבד, לאחר שזה נטל מנת יתר של פנטניל ואוקסיקודון. אותו אירוע מצער הביא את ה-MLB לבחון מחדש את מדיניות הסמים שלה: "מגפת האופיואידים בארצות הברית מדאיגה אותנו", אמר סגן יו"ר הליגה דן היילם, "אנו מקווים שהשינוי בחוקים יסייע לשמור על הבריאות והבטיחות של השחקנים ויגביר מודעות לסכנות שבתרופות אלו".

טיילר סקאגס, שהלך לעולמו בגלל מנת יתר של משככי כאבים (Vaughn Ridley/Getty Images)
טיילר סקאגס, שהלך לעולמו בגלל מנת יתר של משככי כאבים (Vaughn Ridley/Getty Images)

עד 2021, כלל שחקני וחברי קבוצות הבייסבול האמריקאי יידרשו לעבור סדנאות חינוך בנוגע לסכנות הכרוכות בשימוש באופיואידים. המדיניות החדשה מגיעה בהמשך לדיונים רבים בארצות הברית סביב השימוש במריחואנה בספורט המקצועני. ליגת ה-NFL (פוטבול) וארגון השחקנים שלה הקימו לאחרונה ועדות החוקרות את שימוש השחקנים במריחואנה כאמצעי לטיפול בכאבים.

יחד עם זאת, ב-NBA וב-UFC החומר עדיין נחשב לאסור וגורר סנקציות על השחקנים. ה-PGA, התאחדות הגולף האמריקאית, הכריזה מוקדם יותר השנה כי היא אוסרת על השחקנים לא רק את השימוש בקנאביס, אלא גם בשמן CBD, על אף העובדה שהוא חוקי לחלוטין במדינה מאז 2018.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי