לאחר פיטורי לוקט: קורזיץ וסלע יאמנו את נבחרת הנשים

נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב, נגה גלר, מאיה מוריס
נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב, נגה גלר, מאיה מוריס | פרטי

כחודשיים אחרי שדרכו של המאמן הסתיימה בשל מערכת היחסים שניהל בסתר עם ספיצ'קוב, נענו שני גולשי העבר לאתגר לקראת אליפות העולם. אורלי, אמה של מאיה, תקפה את האיגוד בפייסבוק. גל פרידמן: "עולות שאלות קשות"

(גודל טקסט)

הסערה באיגוד השייט, מאז פיטוריו של פייר לוקט בעקבות מערכת יחסית רומנטית עם הגולשת קטי ספיצ'קוב, לא באמת תמה ורק בימים האחרונים מתחרותיה של ספיצ'קוב על הכרטיס האולימפי, מאיה מוריס ונוי דריהן, יצאו נגדה בביקורת נוקבת וטענו כי הן חשות נבגדות לאור העובדה שהיו שלישייה מגובשת שהתפרקה בעקבות הגילוי שמאמנן בעבר, לטענתן, העניק יחס אישי לספיצ'קוב לאור מערכת יחסית רומנטית ושכך היא פתחה עליהן פער בקרב על הכרטיס לטוקיו.

מאז פיטוריו, לוקט ממשיך לאמן את ספיצ'קוב באופן אישי, בסוף השבוע היא זכתה באליפות ישראל, ואילו הבנות נאלצו להתאמן לבדן. הבוקר (שני) הכריז האיגוד על מאמנים חדשים לנבחרת הנשים: "המאמנים לי קורזיץ וערן סלע יובילו את אימוני נבחרת הנשים האולימפית לקראת אליפות העולם שתיערך בפברואר באוסטרליה ובהמשך לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו.

"בכך נענו השניים לפני מספר ימים לפנייתו של יו"ר איגוד השייט גילי אמיר ובתום מאמצים לאיתור מאמן חלופי למאמן שפוטר באוקטובר האחרון. כמו כן הוחלט באיגוד לתגבר את מערך האימון באנשי מקצוע נוספים כדי לאפשר לגולשות למצות את מלוא ההכנות הנדרשות לקראת האליפות בה תוכרע זהותה של נציגת ישראל לאולימפיאדת טוקיו", נמסר מהאיגוד.

מאיה מוריס (עמית שיסל)

יו"ר האיגוד גילי אמיר הוסיף: "אני קורא לבנות לעזוב את עורכי הדין, מצלמות הטלוויזיה וכל יתר העיסוקים, ולהתרכז במקום בו הן אלופות – הים והשייט. אנו תולים תקוות רבות בבנות הללו, הן לקראת טוקיו והן לקראת קמפיין פריז 2024 בהמשך. הנבחרת עברה משבר אשר בעקבותיו פוטר המאמן, הוקמה ועדת מומחים ששמעה ובחנה את כלל הגרסאות וההיבטים, והגישה מסקנות. כעת יש צורך להמשיך קדימה".

דבריו של יו"ר האיגוד בנוגע למצלמות הטלוויזיה, הוצת מחדש כאמור לאחר הכתבה ששודרה ביום שישי בחדשות 12 בה התראיינו דריהן ומוריס וסיפרו את הצד שלהן לגבי הרומן של ספיצ'קוב ולוקט. שתי הגולשות טענו כי הן חשדו ודריהן אף הוסיפה כי סיפרה את החדשות שלה אך לא זכתה לתשובות מהאיגוד.

אמה של מאיה, אורלי מוריס, כתבה פוסט נוקב נגד האיגוד בפייסבוק: "אליפות העולם באוסטרליה מתחילה בפברואר, שלוש מבנות הנבחרת הגלישה האולימפית של מדינת ישראל כבר חודשיים בלי מאמן, אפשר לומר שאפילו יותר מחודשיים. פרשה עגומה שהחלה בחוסר יושרה, הלכה והתעצמה לכיוונים מפתיעים בשל התנהלות קלוקלת של איגוד השייט אשר נתנה לגיטימציה לפגיעה בערכים, בכללי אתיקה, ביחסים בין אישים, בהפרה של גבולות וחוקים ומסרים משחיתים בכלל, לכולנו כחברה מתוקנת בפרט".

עוד הוסיפה: "חשוב לנו, כחברה, לצפות בכתבה שמצליחה להעביר מסר בהיר ומדויק של הפרה של כל ערכי היסוד עליהם חונכנו. ולתפארת מדינת ישראל". נציין כי בפוסט תויגו גם ענבל דריהן, אמה של נוי ומדליסט הזהב גל פרידמן.

פרידמן עצמו לא חסך גם בביקורת על האיגוד כשכתב: "מה שקורה הוא עצוב מאוד ועולות שאלות קשות מאוד. אם המנהל המקצועי ידע באפריל אז מה נעשה מאז? לא יתכן שהתשובה שלו הן שהבנות החליטו לא להתלונן…". האלוף האולימפי מאתונה 2004 ביקש את התערבותם של גורמים נוספים כדוגמת הוועד האולימפי ושרת הספורט, מירי רגב. גם מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג, שהתראיין בכתבת החדשות, הגיב לפוסט וציין כי הוא תומך במה שנכתב.



גל פרידמן. "עולות שאלות קשות מאוד" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי