שיא עולם מדהים לדופלנטיס בקפיצה במוט – 6.17 מטרים

ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס | Matthias Hangst/Getty Images

השוודי-אמריקאי, שרק לפני שלושה חודשים חגג יום הולדת 20, שבר בתחרות באולם בפולין את שיאו של הצרפתי רנו לבילאני, שעמד על 6.16 מטרים ואשר נקבע לפני שש שנים

(גודל טקסט)

ארמנד דופלנטיס השוודי-אמריקאי, שרק לפני שלושה חודשים חגג יום הולדת 20, הצליח לשבור את שיא העולם בקפיצה במוט הערב (שבת) כשקבע 6.17 מטרים. דופלנטיס עשה זאת במסגרת תחרות באולם בטורון שבפולין. למעשה, האתלט היה קרוב לכך כבר בתחרויות הקודמות כולל זו שהייתה לפני מספר ימים בדיסלדורף ונחשב כבר זמן רב לפייבוריט לזכייה במדליית זהב במשחקים האולימפיים בטוקיו.

השליטה בקפיצה במוט, הייתה שייכת עד לא מזמן לרנו לבילאני הצרפתי, אולם באליפות אירופה בשנה שעברה, בה הוכתר לאלוף אירופה, וכמובן באליפות העולם השנה, קיבלנו טעימה לכך שאחד המקצועות במלכת הספורט, האתלטיקה, מספק לנו דרמות של ממש. דופלנטיס ניסה במשך זמן מה לשבור את השיא של לבילאני – 6.16 מטרים שנקבע לפני שש שנים.

מיד אחרי שקבע את השיא המדהים, אמר הקופץ: "זה משהו שרציתי מאז שהייתי בן שלוש. זו שנה גדולה וזו דרך נהדרת לפתוח אותה". חשוב לציין שלעומת תחרות באצטדיון, תחרות באולם "מקלה" יותר על הספורטאים בשל התנאים לדוגמת הרוח שלא קיימת במקום סגור.

אגב, דופלנטיס הוא יליד ארצות ברית, כאשר אימו היא שוודית ואף הייתה ספורטאית בעברה. אם היה נשאר בארצות הברית, השיא היה מספק לו לא רק תהילה, אלא גם ערימות של ספונסרים שממתינים בתור…

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי