אליפות העולם בגלישת רוח: בנבחרת ישראל ייאבקו על הכרטיסים לטוקיו 2020

תום ראובני
תום ראובני | האתר הרשמי

הנבחרת הישראלית תפתח בשלישי את התחרות באוסטרליה, כאשר בסיומה נדע מי הגולש והגולשת שייקחו חלק במשחקים האולימפיים בקיץ. ראובני מוביל ביתרון מזערי על צוברי בגברים, ספיצ'קוב מוליכה בפער גדול בשנים

(גודל טקסט)

אליפות העולם בגלשני רוח תפתח מחר (שלישי) באוסטרליה, כשזו תהיה התחרות הגדולה האחרונה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו, כשבסיומה היא גם תנעל את המאבקים הפנימיים בתוך הנבחרת הישראלית על הכרטיסים לאולימפיאדה – אחד בגברים ואחד בנשים. בנוסף, התחרות מקנה מקום בסגלים האולימפיים ועל כן חשובה גם למי שלא ינצח במבחנים לטוקיו.

במצב הנוכחי, בנבחרת הגברים יש שוויון כמעט מוחלט כשתום ראובני מוביל ביתרון מזערי לפני מדליסט הארד האולימפי מבייג'ין 2008, שחר צוברי. אחריהם מדורגים יואב עומר, יואב כהן, אופק אלימלך. בנבחרת הנשים מובילה סגנית אלופת העולם קטי ספיצ'קוב בפער גדול לפני נוי דריהן, מאיה מוריס ונגה גלר

אלופת העולם לשעבר, לי קורזיץ, שמאמנת בחודש האחרון את הנשים ביחד עם שייט העבר האולימפי ערן סלע, אמרה לקראת התחרות: "אני מרגישה שהנבחרת של הנשים חזקה וממוקדת במטרה בתור נבחרת וכמובן שכל אחת בנפרד מגיעה בשביל להראות את היכולות שלה ואת העבודה האינדיבידואלית הקשה שעברה בדרך הלא פשוטה בשנים האחרונות ‏ובחודשים האחרונים בפרט. אני נמצאת איתן רק בחודש האחרון, אבל מאמינה בהן".


קטי ספיצ'קוב. מובילה בפער הגדול בנבחרת הנשים (JESUS RENEDOSAILING ENERGYWORLD SAILING)

מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג, הוסיף: "כל הנבחרת מגיעה עם הכנה מצוינת בהיקף נרחב. המטרה היא לסיים בשמינייה הראשונה. מעשית, הספורטאי שיקדים את יתר הישראלים ויסיים בשמינייה הראשונה, יוביל את הדירוג הפנימי לאולימפיאדה. הספורטאים עבדו קשה, היו מחויבים לנבחרת ומבחינתי כולם ראויים. קשה לצפות את תנאי הרוח באתר, אולם ברור כי חלק משמעותי מהשיוטים יתקיים ברוח חזקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי