הוועד האולימפי: "יש לשקול טיסות למחנות אימונים בגלל נגיף הקורונה"

יגאל כרמי
יגאל כרמי | הוועד האולימפי

מנהלי הוועדה הרפואית הוציאו הנחיות סביב התמודדות התחלואה מהנגיף: "בשלב זה פעילויות משרד הבריאות מתמקדות בניסיון למנוע את הגעת הנגיף לישראל ואת התפשטותו"

(גודל טקסט)

פרופסור דני נמט, המנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל ופרופסור גל דובנוב רז, יו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל הוציאו היום (שני) לספורטאי הסגל האולימפי של ישראל הצוותים המקצועיים והאיגודים מסמך הנחיות מפורט להתנהלות והתמודדות עם תחלואה מנגיף קורונה החדש, ושיקול הדעת בעת ההחלטה לנסוע למחנות אימון ותחרויות בעולם.

הוועד האולימפי בישראל, בהמשך להנחיות משרד הבריאות, מנחה כי טרם יציאה למחנות אימונים/תחרויות בחו"ל יש לשקול היטב את נחיצות הטיסה, לעומת הסיכון הפוטנציאלי בהידבקות, בהדבקה ו/או בצורך לשהות בבידוד 14 יום וההשלכות של אלה על בריאות ומוכנות הספורטאים והצוות.

"יודגש כי מדובר במגפה בהתהוות וכי ההנחיות בארץ ובעולם מתעדכנות כמעט מדי יום ביומו. הנחיות לספורטאי הוועד האולימפי להתמודדות עם תחלואה מנגיף קורונה החדש. בתאריך 2020.1.30 הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפרצות נגיף הקורונה כאירוע".

"חירום בבריאות בעל השלכות בינלאומיות. בשלב זה פעילויות משרד הבריאות בישראל מתמקדות בניסיון למנוע את הגעת הנגיף לישראל ואת התפשטותו, וזאת נוכח הסכנה. הצפויה לבריאות הציבור הנשקפת מהנגיף. נכון לרגע כתיבת מסמך זה, בישראל אובחנו. שני מקרים מיובאים וקיים חשש להדבקה מקבוצת מטיילים דרום קוראנים ששהו בישראל ונמצאו כנושאים את הנגיף בחזרתם לארצם. הנחת העבודה היא שקרוב לוודאי יאובחנו".


יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי. יבוטלו טיסות בגלל נגיף הקורונה? (אסף קליגר)

"בישראל מקרים נוספים. הנחיות משרד הבריאות מופצות לצורך מניעת התפשטות הנגיף, העלאת המודעות למחלה והמוכנות אליה בישראל. מטרת מסמך זה לרכז את הנחיות משרד הבריאות ולהדגיש נושאים הקשורים לספורטאי הועד האולימפי".

"חשוב לציין כי מדובר במגפה בהתהוות, ומדי יום מתעדכנות ההנחיות בארץ ובחו"ל. מדינה שלכאורה בטוחה היום, יכולה להיות מוגדרת כיעד בסיכון בכל רגע נתון. אחד הנושאים החשובים עבור ספורטאי הסגל בשלב זה הוא הצורך לשהות בבידוד למשך 14 יום לכל מי שחוזר משהיה באזורים בסיכון אותם מגדיר משרד הבריאות, או שנחשף לחולה בקורונה. מיותר להסביר את המשמעות של בידוד שכזה לשגרת האימונים".

"הוועד האולימפי בישראל מנחה כי טרם יציאה למחנות אימונים/תחרויות בחו"ל יש לשקול היטב את נחיצות הטיסה, לעומת הסיכון הפוטנציאלי בהדבקה ו/או צורך בבידוד 14 יום כמו גם הסיכון בטווח הבינוני לספורטאים, המאמנים, הצוותים וחברים לנבחרות שעלול להשפיע על הסיכוי להשתתף במשחקים האולימפיים. תחרויות רבות מתבטלות או משנות את המשתתפים בהם )לדוגמא מרתון טוקיו) ובאחריות המשלחות המתוכננות להתעדכן מול המארגנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי