מהפך: דריהן ראשונה באליפות העולם, תתחרה בטוקיו במקום ספיצ'קוב?

נוי דריהן
נוי דריהן | האתר הרשמי

בתום שישה שיוטים באוסטרליה, הגולשת שהסתכסכה עם סגנית אלופת העולם ב-2019 זכר לפרשת "יחסי מרות", כבשה את הפסגה ואם תמשיך כך היא זו שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בקיץ

(גודל טקסט)

היום השני של אליפות העולם בשייט שנערכת בסורנטו, אוסטרליה, מביא איתו גלים של שינוי. בתום שישה שיוטים, נוי דריהן היא זו שמדורגת במקום הראשון – ואם היא תמשיך ביכולת הזו היא תעקוף את קטי ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם לשנת 2019, ותייצג היא את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו בעוד חמישה חודשים.

את השיוט הראשון היום (רביעי) סיימה דריהן במקום השני. לאחר מכן, היא סיימה במקום הראשון את שני השיוטים הנוספים. ספיצ'קוב סיימה את היום הזה כשהיא מדורגת במקום השישי. מאיה מוריס מדורגת כרגע במקום ה-12 ונגה גלר מדורגת במקום ה-21. עד לסיום שלב המוקדמות של האליפות נותרו עוד שישה שיוטים.

את דריהן, מוריס וגלר מלווה אלופת העולם ארבע פעמים, הגולשת לי קורזיץ. כזכור, עד אליפות העולם שנערכה באיטליה בספטמבר 2019 עבדו בשיטת הנבחרות באיגוד שמאמן נבחרת היה פייר לוקט. מאז התפוצצה פרשת "יחסי מרות", כפי שכונתה על ידי איגוד השייט בעת בדיקתה על המערכת היחסים שמנהלים ספיצ'קוב ולוקט. לוקט פוטר מתפקידו, אך ספיצ'קוב ממשיכה להתאמן איתו בנפרד ונמצאת כעת באוסטרליה תחת הדרכתו.


ספיצ'קוב ודריהן בימים יפים יותר (באדיבות איגוד השייט)

לעומת נבחרת הנשים, בה רק מדליית זהב של דריהן תגרום לשינוי זהות הנציגה לטוקיו, אצל נבחרת הגברים תחת המאמן גור שטיינברג (שזכה עם גל פרידמן בזהב באתונה 2004) הכל עדיין פתוח. בשמינייה הראשונה מדורגים שחר צוברי, מדליסט הארד מבייג'ינג' 2008 והוותיק שבחבורה, ותום ראובני.

ראובני החל את היום שלו שהוא מדורג במקום השביעי, אולם בהמשך השיוטים הוא השתפר ועלה למקום הרביעי. צוברי היה מדורג שמיני בתחילת היום, אך שיפר את דירוגו במקום אחד בהמשך וכעת ממוקם שביעי. יואב עומר, סגן אלוף אירופה לשנת 2018, מדורג במקום ה-24. אחריו נמצאים יואב כהן המדורג במקום ה-29, אופק אלימלך המדורג במקום ה-32 וסער מינץ המדורג במקום ה-53.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי