כל התחרויות בסבב העולמי בוטלו: "קיבלנו החלטה דרסטית כדי להגן על משפחת הג'ודו"

אורי ששון, אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק
אורי ששון, אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק | איגוד הג'ודו

ארבעה וחצי חודשים לפני האולימפיאדה בטוקיו, הענף מושבת לחלוטין. "איגוד הג'ודו העולמי התחייב להתייחס לסיטואציה כמקרה חירום ועליו לשמור על ספורטאיו בטוחים בזמנים קשים שכאלה", נכתב בהודעה הרשמית

(גודל טקסט)

המשחקים האולימפיים בטוקיו אמורים להיפתח בעוד ארבעה וחצי חודשים, אולם נגיף הקורונה משבית לחלוטין כרגע את התחרויות בענף הג'ודו ואת ההכנה לאירוע הספורט הגדול בעולם.

בענף הג'ודו, למשל, הודיעו אתמול (שלישי) כי הגרנד סלאם ברוסיה שהיה אמור להיערך בסוף השבוע בוטל. מהזווית הישראלית, עוד באיגוד חשבו לשלוח את ענבל שמש (63 ק"ג) ורז הרשקו (78+ ק"ג), שצריכות את הניקוד היקר להבטחת מקומם בטוקיו, עד ההודעה כי התחרות ביקטרנברוג לא תתקיים. אבל לא רק התחרות ברוסיה לא תתקיים, אלא כל התחרויות בסבב העולמי עד חודש אפריל כלומר גם גרנד פרי טיביליסי וגם גרנד פרי אנטליה שאמורות היו להיערך באפריל.

"אנחנו נמצאים במצב בו אנחנו חייבים לקחת החלטה דרסטית כדי להגן על משפחת הג'ודו", נכתב בהודעה מטעם האיגוד העולמי. "כל התחרויות שיש להן השפעה מידית על הקריטריון עד ה-30.4 מבוטלות. לצערנו הסיטואציה עכשיו מסוכנת וקריטית מהרבה נקודות מבט. איגוד הג'ודו העולמי התחייב להתייחס לסיטואציה כמקרה חירום ועליו לשמור על ספורטאיו בטוחים בזמנים קשים שכאלה. אנחנו רוצים להבטיח הזדמנות שווה לכל הספורטאים להילחם על העפלה למשחקים האולימפיים". סוף הציטוט אגב נכתב עקב טענה שלא רק ישראל סגרה את השמיים וכך קשה להגיע לתחרויות ברחבי העולם כרגע, אלא גם ספורטאים רבים ממדינות אחרות.

בתוך כך, המשלחת הישראלית הרחבה למשחקים האולימפיים והפראלימפיים הייתה אמורה להתכנס ביום שני בביתו של שגריר יפן בישראל. אתמול הודיעו בוועד האולימפי הישראלי שהאירוע בוטל כשההנחיה היא איסור התכנסות של מספר אנשים רב במקום סגור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי