מנכ"ל מכבי ישראל למירי רגב: "תפעלי להצלת הספורט הישראלי"

נאור גלילי
נאור גלילי | מכבי ישראל

נאור גלילי שלח מכתב לשרת התרבות והספורט ולשר האוצר משה כחלון: "צריכים מתווה לסיוע כלכלי מאסיבי לכל ענפי הספורט, האגודות נמצאות על סף משבר קיומי"

(גודל טקסט)
נגיף הקורונה מאיים על הספורט הישראלי, ומנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי, שלח היום (חמישי) מכתב לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, ולשר האוצר, משה כחלון בקריאה בהולה "למנוע את קריסתו המוחלטת של הספורט בישראל".

"כולנו שותפים לדאגה לבריאות הציבור ולהשלכות המגיפה על כלכלת המדינה, אך מזה תקופה ארוכה הספורט הישראלי נמצא במשבר כלכלי שלא ידע כדוגמתו ועם ההשלכות החדש של משבר וירוס הקורונה, אגודות הספורט על סף משבר קיומי", נרשם במכתב.

"אגודות הספורט משקיעות כספים רבים על חשבון ההשקעה בספורט כדי לעמוד בעול הבירוקרטיה כ-60% מהאגודות טרם זכו לכל תמיכה או מקדמת תמיכות ממשרד התרבות והספורט בשל אי השלמת טפסים חדשים שנדרשו מהן. גם בנוגע לאגודות שהצליחו לעמוד בעול הטפסים והדרישות ונמצאו זכאיות לקבלת מקדמה, הרי שהיא שולמה רק בימים אלו ולא בחודש ינואר כפי שהמשרד התחייב", הוסיף גלילי.


מירי רגב (אודי ציטיאט)

"עוד טרם משבר הקורונה ולאחר חודשים של עיכוב קבלת התמיכות ממשרדך, אגודות הספורט נמצאות ללא כל ודאות כלכלית וללא יכולת מעשית לשלם משכורות ולעמוד בהתחייבויות חוזיות. האגודות נכנסו למשבר הקורונה במצב כלכלי קשה ועם הגבלת ההתקהלות של מעל ל-100 איש הן בדרכן לקריסה ודאית. כפי שהממשלה עוזרת לעסקים קטנים, תיירות ותעופה, וכשם שמשרד התרבות גיבש שורת צעדים שנועדו למנוע קריסה כלכלית של תעשייה התרבות בישראל, אנו קוראים לך, גברתי שרת הספורט, לפעול לאלתר להצלת הספורט שבראשותך".

"אבקש לקיים דיון דחוף עם ראשי הספורט בישראל כדי לאמוד את נזקי הקורונה לספורט ולגבש מתווה למתן סיוע כלכלי מאסיבי לכל ענפי הספורט, ובפרט לנכסי הליבה של הספורט בישראל – לאגודות", סיכם המנכ"ל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי