הנחיה חדשה לקבוצות הספורט: אימונים של עד 40 אנשים

מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה
מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט העבירו הוראה חדשה, שתתקיים בתנאי שהספורטאים מביעים הסכמה להגיע, שומרים מרחק של שני מטרים ואין מגע פיזי ביניהם. קבוצות ליגת העל לא שינו לעת עתה את מתכונת האימונים

(גודל טקסט)

נגףי הקורונה ממשיך להשפיע על הספורט בישראל. אחרי שההנחיה הייתה על איסור קיום איומים בנוכחותם של יותר מ-10 איש, היום (ראשון) קיבלו קבוצות הכדורגל והאיגודים השונים הוראה חדשה ממשרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט – מותר לקיים אימונים עד 40 אנשים.

עם זאת, הדבר מותר בתנאי שהספורטאים מביעים הסכמה להגיע ונשמר עיקרון שמירת המרחק של שני מטרים בין המתאמנים, שכמובן אסור שיהיה כל מגע פיזי ביניהם. לעת עתה, קבוצות ליגת העל לומדות את ההחלטה, נוקטות בזהירות ולא שינו את מתכונת האימונים המחולקים. ישנן כאלה שכלל לא מתאמנות בשלב זה.

כעת נשאר לראות כיצד ענפים כמו הג'ודו, בהן מגע הוא דבר הכרחי, יגיבו להנחיות החדשות. עד אתמול דובר בענפים האולימפיים על חיזוק הגוף ותרגילי הכושר בזמן היעדר תחרויות, אולם ההגבלות החדשות גורמות לסימני שאלה נוספים לעלות, למשל איך 40 ספורטאים במרחב סגור כמו אולם יצליחו לשמור את המרחק הדרוש. למעשה, גם האימונים בענפי הכדור השונים נעשים עם סוג מסוים של מגע בין השחקנים. כמו כן, בכדורסל לדוגמה, מתאמנים במקומות סגורים ולכן ההנחיות החדשות מגבילות את כולם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי