"חוסר הוודאות הוא האויב הגדול ביותר של הספורטאים לקראת טוקיו"

יגאל כרמי
יגאל כרמי | הוועד האולימפי

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, התייחס להודעה הרשמית לפיה תיתכן דחייה של המשחקים האולימפיים: "המצב מורכב, אך השיקול הראשון והמרכזי הוא בריאותם של הספורטאים והוא יוביל להחלטה"

(גודל טקסט)

לאחר הודעת הוועד האולימפי הבינלאומי כי תוך ארבעה שבועות תתקבל החלטה סופית ורשמית באשר לקיום המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בטוקיו, הבוקר (שני) נמסרה תגובתו הרשמית של יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל.

"נכנסנו לתקופת המתנה של ארבעה שבועות כפי שהודיע הוועד האולימפי הבינלאומי. היו"ר הבינלאומי תומאס באך הודיע על מסלול חדש לקבלת החלטה, מסלול המתוחם בזמן של ארבעה שבועות. בתקופה זו יבחנו החלופות של קיום המשחקים במועדם או דחייתם, למועד שעדין לא נקבע. לצערי, לאור המצב המורכב, עלינו להמתין להחלטה ובמקביל להמשיך עד כמה שניתן בהכנות. השבועות הקרובים יהיו מאתגרים מאד. ראשונים להיפגע הם הספורטאים והצוותים המקצועיים שלצדם המקדישים את חייהם להגשמת חלום.

"הוועד האולימפי בישראל מסייע ויסייע בכל דרך לספורטאים להתנהל במצב הקיים. אנחנו ערים ומודעים לאכזבה הגדולה של הספורטאים ומזדהים עם תחושותיהם. חוסר הוודאות הוא האויב הגדול ביותר של הספורטאים. יחד עם זאת מרבית הספורטאים בישראל מתאמנים, במסגרת המגבלות והוראות משרד הבריאות. הם עושים את המיטב כדי לשמור על כושרם במידה ואכן המשחקים האולימפיים יתקיימו במועדם בטוקיו. נציין כי בעשרה ענפי ספורט טרם השיגו ספורטאי ישראל את הקריטריון, וכל תחרויות הקריטריון התבטלו וגם בנושא זה יהיה צורך לקבל החלטות".


אשרם. "הספורטאים עושים את המיטב כדי לשמור על כושרם" (דני מרון)

עוד מסר כרמי: "ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי מתחבטים בתקופה האחרונה בהחלטה האם לקיים את המשחקים האולימפיים במועד המתוכנן או לדחות אותם. מדובר בהחלטה ניהולית המורכבת משיקולים כבדים רבי משמעות והשלכות רחבות היקף שיגרמו לנזקים גדולים במישורים רבים. השיקול הראשון והמרכזי הוא בריאותם של הספורטאים והוא יוביל להחלטה באשר למועד המשחקים. בארגון המשחקים קשורים גורמים רבים: הממשל בטוקיו, הוועדה המארגנת של המשחקים בטוקיו, זכיינים לשידורי המשחקים האולימפיים, גורמי חסות רבים, חברות תעופה ומיליוני לינות של אורחים שהזמינו מקומות לתקופת המשחקים. עם כולם, מתקיימות התייעצות שוטפות.

""הוועד האולימפי בישראל יעשה כל שביכולתו, יחד עם שותפיו לדרך: איגודי הספורט, משרד התרבות והספורט והחברות העסקיות מעניקות החסות כדי להסתגל לכל החלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי, ולהבטיח שמשלחת ישראל תגיע למשחקים האולימפיים בטוקיו בצורה המיטבית בכל תרחיש שייבחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי