רשמית: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה

אולימפיאדת טוקיו 2020
אולימפיאדת טוקיו 2020 | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

ראש ממשלת יפן אישר כי המשחקים האולימפיים לא ייערכו בקיץ הקרוב בארצו, אולם הבהיר כי אין סכנה לביטולם: "בשיחתי עם תומאס בך סיכמנו על דחייתם לכל המאוחר לשנת 2021"

(גודל טקסט)

ימים ספורים לאחר שהוועד האולימפי הודיע כי במהלך החודש הקרוב תתקבל החלטה סופית ורשמית בנוגע לקיום המשחקים האולימפיים, היום (שלישי) הפור נפל: התפשטות נגיף הקורונה ניצחה סופית את הספורט.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הצהיר כי שוחח עם ראשי הוועד האולימפי והצדדים הגיעו להסכמה על דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו. מועד חדש עדיין לא נמסר, אולם אבה הבהיר כי התאריך המאוחר לכל היותר הוא קיץ 2021. יש לציין שכבר עתה אישרו המארגנים כי השם לא ישתנה ויישאר "טוקיו 2020", גם אם האולימפיאדה תיערך כצפוי ב-2021.

בהודעה רשמית שנמסרה רק לאחר מכן, מסר הוועד האולימפי הבינלאומי: "הנשיא באך וראש ממשלת יפן אבה הביעו את דאגתם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם. נערכה שיחה ידידותית שבסופה הוחלט לדחות את המשחקים האולימפיים למועד שיהיה לכל המאוחר ב-2021".


בזמן שתחרויות ספורט בכל רחבי העולם נדחו, בשלל ענפים, הוועד האולימפי סירב להתייחס לדחיית המשחקים האולימפיים עד סוף השבוע האחרון, אז כבר לא נותרה ברירה אלא לאשר כי נבחנת גם האפשרות לדחות את האולימפיאדה. אתמול נערכו דיונים בנושא ולאחר יממה ארוכה, הדבר הפך לרשמי.

אולימפיאדת טוקיו 2020 אמורה הייתה לצאת לדרך ב-24 ביולי ולהימשך עד ה-9 באוגוסט, אולם נדחתה בפעם הרביעית משחר ההיסטוריה – הדחיות הקודמות היו בשתי מלחמות העולם הראשונות, ב-1916 וב-1940 – גם אז היא הייתה אמורה להיערך בטוקיו, הועברה להלסינקי ונדחתה. לאחר מכן גם לונדון 1944 נדחתה מסיבה זהה וכך קרה שלא נערכו משחקים אולימפיים מ-1936 ועד 1948.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי