רשמית: המשחקים האולימפיים בטוקיו ייפתחו ב-23.7.2021

הוועד האולימפי הבינלאומי
הוועד האולימפי | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

כלל הגורמים המעורבים הגיעו להסכמה על תאריך פתיחת האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. תומאס באך: "המין האנושי במנהרה חשוכה כרגע. המשחקים האולימפיים יכולים להיות האור בקצה המנהרה"

(גודל טקסט)

המשחקים האולימפיים בטוקיו, אשר נדחו בשנה בשבוע שעבר, ייפתחו ב-23.7.2021 – כך פורסם היום (שני) באופן רשמי. נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, נשיא הוועדה המארגנת של טוקיו 2020 מורי יושירו, מושל טוקיו קויקה יוריקו ונציג הוועד האולימפי והפראלימפי היפני, האשימוטו סייקו, קיימו היום שיחת ועידה טלפונית והגיעו להסכמה על לוח הזמנים החדש.

האולימפיאדה תסתיים ב-8.8.2021, כאשר המשחקים הפראלימפיים ייצאו לדרך ב-24 באוגוסט וייסגרו ב-5 בספטמבר של השנה הבאה. בוועד האולימפי הבינלאומי הדגישו כי הזזת האירוע בשנה קדימה בדיוק תסייע בהפחתת ההפרעות ללוח הזמנים בספורט העולמי למינימום וישאירו מספיק זמן להשלמת תחרויות הקריטריון.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, מסר: "עם הכרזה זו, אני בטוח שבעבודה משותפת נצליח להשתלט על האתגר הבלתי צפוי הזה. המין האנושי מוצא את עצמו במנהרה חשוכה כרגע. המשחקים האולימפיים של טוקיו 2020 יכולים להיות האור בקצה המנהרה".


בתגובה לקביעת התאריכים החדשים, מהוועד האולימפי הישראלי נמסר: "בחירת המועד החדש נעשתה כך שניתן יהיה למזער ככל שניתן את הפגיעה בלוח השנה הבינלאומי של התאחדויות הספורט, שחלק מהתחרויות שלהן, כידוע, מיועדות להתקיים בשנת 2021 ועל מנת לאפשר לספורטאים להתכונן כראוי להופעה מיטבית במשחקים האולימפיים. בשלב זה כל הוועדים האולימפיים ממתינים לקבלת פרטים נוספים בכל הקשור לתחרויות הקריטריון שבוטלו, על מנת לעדכן את הקריטריונים למשלחת ישראל בהתאמה ותוך הפעלת שיקול דעת לנוכח המצב החדש שנוצר".

"בימים אלה, אנו בוחנים כמו כל הארגונים והחברות בישראל את המשמעויות התקציביות של שינויים אלה ולמרות הפגיעה שהספורט הישראלי יחווה, כמו גם העולמי, נעשה את המיטב כדי להעניק לספורטאים ולצוותים המקצועיים את המעטפת המקצועית שתסייע להם להגיע לטוקיו בקיץ 2021 במוכנות מרבית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי