מה רונאלדו יגיד על זה? דירוג הספורטאים של המאה ה-21

רונאלדו והשרירים
כריסטיאנו רונאלדו | REUTERS/Massimo Pinca

"מארקה" שיבץ את הפורטוגלי רק במקום העשירי כאשר מסי לפניו. פדרר ונדאל שובצו במקום הרביעי והחמישי בהתאמה כאשר ג'וקוביץ' מחוץ לעשירייה כמו גם לברון ג'יימס. הדירוג בפנים

(גודל טקסט)

ההשוואות בין כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי, שכנראה לא יפסקו לעולם, הן מסובכות. אז מה נגיד על השוואה בין ספורטאי על מספורט קבוצתי לעומת ספורט אינדיבידואלי? ב"מארקה" הספרדי לקחו אתגר גדול ודירגו את מאה הספורטאים הגדולים במאה ה-21. האגדה של ברצלונה וכוכבה של יובנטוס אכן השתחלו לעשירייה הראשונה, אם כי ממש בתחתית.

רונאלדו מדורג במקום העשירי. "אחד הקילרים הטובים בתולדות הכדורגל, תחרותי שלא יודע שובע ותמיד רוצה עוד, וגם האתלטיות שלו מדהימה בהתחשב בגילו", נכתב על הפורטוגלי. מסי מדורגקצת מעליו, במקום השביעי "השחקן הטוב בעולם בעידן הנוכחי ולדעת רבים הטוב בהיסטוריה", נכתב על הארגנטינאי. שניהם, כמובן, הכדורגלנים היחידים ברשימה.

את המקום הראשון המכובד קטף שחיין העבר מייקל פלפס. אלוף אולימפי, אלוף עולם ושיאן עולם, שזכה ב-33 מדליות. "הוא כתב את ההיסטוריה של הספורט והאולימפאידה עם רשימת תארים בלתי נגמרת", נכתב. האצן יוסיין בולט דורג במקום השני וכונה אתלט כריזמטי יוצא דופן, האיש שהביא את האתלטיקה למרכז השיח התקשורתי.

מייקל פלפס (OLIVIER DOULIERY/AFP via Getty Images)

במקומות 4-5 צמד הטניסאים רוג'ר פדרר (20 זכיות בגראנד סלאם) ורפאל נדאל (19 זכיות). למקום השישי הגיע קובי בראיינט ז"ל. "מיתוס עם סוף טראגי. היורש של מייקל ג'ורדן ללא ספק". טייגר וודס, משחקני הגולף המוצלחים בהיסטוריה, דורג שישי. נהג המירוצים לואיס המילטון מדורג שמיני ו-ולנטינו רוסי נהג האופנועים מדורג תשיעי.

נובאק ג'וקוביץ', הטניסאי המדורג מספר אחד בעולם ונחשב לכזה ללא נקודות תורפה, החמיץ את העשירייה והוא במקום ה-11. "מאיים לשבור את השיאים המדהימים של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל", נכתב עליו. נהגי המרוצים הנפלאים מארק מארקס ומיכאל שומכאר תופסים את מקומות 12-13 בהתאמה. אליהוד קיפצ'וגה, האלוף האולימפי ושיאן העולם בריצת המרתון, מדורג במקום ה-14, ואחריו לברון ג'יימס כוכב לוס אנג'לס לייקרס ("היחיד שיכול לטעון לכתר המלוכה על חשבון מייקל ג'ורדן").


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי