הותר לפרסום שמה של אתלטית העבר הנאשמת בסחר בנשים למטרות זנות

סבטלנה גנזדילוב
סבטלנה גנזדילוב | אבשלום ששוני

מול ספורטאית העבר סבטלנה גנזדילוב ניצבים שבעה אישומים בגין עבירות מגוונות הכוללות העברת נשים לצורך עיסוק בזנות, ארבע מהן במהלך השנה החולפת, וכן הלבנת הון ועבירות מס

(גודל טקסט)

"פעלה ללא מורא מהחוק במשך שנים": פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סבטלנה גנזדילוב, שהייתה בעבר אלופת ישראל לאתלטיקה והשתתפה בשלוש תחרויות עולם. כתב האישום נגדה כולל שבעה אישומים בגין ארבע עבירות של העברת אדם ממדינתו לשם עיסוק בזנות, החזקת מקום לשם מתן שירותי זנות, עבירות מס והלבנת הון. החקירה בעניינה של גזנדילוב בוצעה על ידי מחלק המוסר ביחידה המרכזית של משטרת תל אביב, בשיתוף פעולה עם גורמים מהרשות לאיסור הלבנת הון.

על פי סעיפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אלעד דיין וענבר גולדשטוף, אתלטית העבר ניהלה במשך חמש שנים רשת בתי עסק לעיסוק בזנות, אותה הפעילה בדירות שונות הממוקמות ברחבי גוש דן ואזור השרון. במקומות הללו העסיקה נשים מהארץ ומחו"ל. בנוסף, נכתב כי גנזדילוב קשרה קשר עם גורמים מחוץ לישראל, וגרמה לנשים לעזוב את מדינתן לשם עיסוק בזנות תחתיה. במהלך השנה החולפת, הובאו לישראל ארבע נשים לצורך כך.

בגין כל אישה שהגיעה ארצה ועסקה בזנות באחת המוסדות שהפעילה גנזדילוב, היא העבירה עמלה בסך 1000 דולר למתווכים שסייעו לה. כמו כן, צוין כי גנזדילוב העסיקה את הנשים הללו במשמרות ארוכות במיוחד שארכו בין 12-13 שעות רצופות, במשך שישה ימים בשבוע, תוך שהיא לוקחת לעצמה חלק נכבד מהכסף שהרוויחו.

בנוסף, יוחסו לספורטאית העבר מגוון עבירות השמטת הכנסה על ידי שימוש במרמה ותחבולות, משום שגזנדילוב שהרוויחה סכום של כ-5 מיליון ש"ח מהפעלת בתי הבושת, ולא דיווחה על כך לרשויות המס. מיוחסות לה גם עבירות הלבנת הון, משום שעל פי הכתוב, הסתירה באופן שיטתי כספים במטרה להסתיר את מקור הכנסתה.

בבקשת המעצר שהוגעה על ידי עורכי הדין נכתב כי "מסוכנותה של גזנדילוב באה לידי ביטוי בכך שניהלה רשת בתי בושת, אשר פעלו ללא מורא מן החוק לאורך שנים, תוך שהיא גורפת רווחים המוערכים בסכומים של מיליוני שקלים. כל זאת כאשר היא מעסיקה את הנשים תוך קביעת תנאים לאופן אספקת שירותי המין, באופן של ניצול ושליטה כלפי הנשים. מסוכנותה מתחזקת לאור קשריה עם גורמים מחוץ למדינת ישראל, איתם קשרה קשר כדי לגרום להבאתן של נשים ארצה לצרוך עיסוק בזנות".


הדיון בעניינה של סבטלנה גזנדילוב (צילום: אבשלום ששוני)

תגובת עוה'ד אורית חיון ודין כוכבי ממשרדה המייצגים את הספורטאית: "מדובר באזרחית ללא עבר פלילי שהביאה כבוד ומדליות למדינת ישראל. היא כופרת בכל העבירות המיוחסות לה, מסרה גרסתה לאורך חקירותיה המשפילות והארוכות. גרסה זו תתברר במהלך המשפט, בו תאבק על שמה הטוב והפרכת החשדות. התנהלות החקירה בתיק זה הייתה מתחת לכל ביקורת. הספורטאית ללא כל הצדקה כבר עצורה מעל 23 יום! במהלכם התנהגו אליה בצורה משפילה, בוטה ומבזה, תוך שלילת אפשרות להכנסת ציוד היגיינה אישי. בנוסף זלזלו במצבה הבריאותי באופן שהצריך אשפוזה בבית החולים. הספורטאית הגישה תלונה חמורה אשר מתבררת במח"ש בימים אלו בגין הטרדה מינית שבוצעה כנגדה על ידי אחד החוקרים. ראוי להדגיש כי פרשה שזכתה לכותרת 'סחר בנשים ' 'ארגון פשע ' הסתיימה בכתב אישום כנגד אישה אחת בלבד וללא עבירת סחר. גם שאר ההאשמות יפלו בתיק זה כמו מגדל קלפים אחת אחרי השנייה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי