בלאק: "אני שגרירה גאה של מדינת ישראל ברחבי עולם"

נילי בלאק
נילי בלאק | באדיבות התאחדות "אילת"

אחת הספורטאיות הישראליות המצליחות והמעוטרות שבה ממשחקי גביע העולם עם מדליית ארד באגרוף תאילנדי: "הענף הוא הדרך חיים שלי"

(גודל טקסט)
נילי בלאק היא ללא ספק אחת הספורטאיות הגדולות והמוצלחות שגדלו בישראל. הלוחמת זכתה לפני שבועיים במדליית ארד באגרוף תאילנדי במשחקי העולם שנערכו בפולין, והוסיפה עוד תואר לארון הגביעים הגדול שלה.


בלאק (22) מתמחה באגרוף תאילנדי וקיקבוקסינג והיא נחשבת לאחת הלוחמות הטובות בעולם בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג בענפים אלה. ההישגים של הלוחמת הם חסרי תקדים בכל קנה מידה ישראלי ועולמי לאחר שזכתה במדליית זהב באליפות העולם באגרוף תאילנדי בשנים 2013, 2014 ו-2017, באליפות אירופה וגביע העולם ב-2016. בנוסף, בלאק זכתה במדליית זהב באליפות העולם בקיקבוקסינג בשנת 2015, והוכתרה כספורטאית השנה בענפים לא אולימפיים מטעם משרד הספורט בשנים 2015 ו-2016.


נילי בלאק. על הפודיום עם מדליית זהב (אלבום פרטי)
נילי בלאק. על הפודיום עם מדליית זהב (אלבום פרטי)


הלוחמת הישראלית אמנם נולדה בארצות הברית, אך בגיל שנתיים עלתה עם הוריה לישראל והם השתקעו בבית שמש. היא מגיעה מבית דתי. כשהייתה בת 11 אמה חזרה בשאלה, הוריה התגרשו ונילי מצאה את השקט שלה דווקא במכון האימונים: "התחלתי להתאמן בגיל 10 והייתי מולטי ספורטאית: כדורסל, פוטבול, בייסבול, אגרוף תאילנדי וקיקבוקסינג. אמא שלי לקחה אותי לאימון הראשון אצל בני קוגן וכך הכל התחיל. לא חלמתי שאוכל להגיע לרמות הגבוהות שהגעתי, זה היה מקום מפלט עבורי, לאור המצב בבית הורי".


בלאק החלה להילחם באופן מקצועני בגיל 12: "הקרב הראשון שלי היה במעלה אדומים מול מישהי שהייתה בוגרת ממני בשנתיים ויותר כבדה ממני. כשהגעתי לגיל גיוס החלטתי להתמקד אך ורק באגרוף תאילנדי וקיקבוקסינג, והחלטתי שזהו הייעוד שלי בחיים".


נילי בלאק.
נילי בלאק. "הקרב הראשון שלי היה בגיל 12" (אלבום פרטי)


ההחלטה של בלאק להתמקד בענף אומנויות הלחימה הייתה צעד נבון עבור הלוחמת הישראלית, מפני שההצלחות לא איחרו לבוא – כשזכתה בפעם הראשונה באליפות העולם באגרוף תאילנדי בגיל 18. מאז ועד היום נילי משמשת כנציגת ישראל ברחבי העולם: "אני שגרירת ישראל בכל טורניר אליו אני מגיעה. כולם מסתכלים עליי ומקבלים את ההתרשמות שלהם מי אני ומי זאת מדינת ישראל. זה מביא לי גאווה גדולה לייצג את המדינה שלנו, ואני עושה זאת עם חיוך לכל אחד".


כאמור, מאמנה של בלאק, בני קוגן, הוא אחד האחראים על ההצלחה של הלוחמת הישראלית בזכות מערכת היחסים המיוחדת בין השניים: "מערכת היחסים המקצועית שלי עם בני לא דומה לאף מערכת יחסים שמכירים. אנחנו משתפים אחד את השנייה בכל דבר, מתייעצים בנושאים מקצועיים וגם בחיים הפרטיים. הוא תמיד מוכן ללמוד מאחרים ואנחנו משפרים אחד את השנייה. הוא מטפל בי כמו הילדה השנייה שלו".


נילי בלאק ובני קוגן. מערכת יחסים שלא רואים כל יום (אלבום פרטי)
נילי בלאק ובני קוגן. מערכת יחסים שלא רואים כל יום (אלבום פרטי)


כאמור, קוגן עזר לבלאק להנחיל את אורך החיים המקצועני, שעזר לאלופה הישראלית לזכות בהישגים חסרי תקדים בקנה מידה עולמי: "יום שגרתי שלנו כולל שני אימונים, ריצות, גמישות, כוח, טכניקת קרב. אני שומרת על תזונה מאוד קפדנית, בריאה ולא רק בתקופת האימונים. זו הדרך חיים שלי. חוקרים מצאו שבממוצע לוקח כעשר שנים של אימונים על מנת להפוך לאלוף עולם בבוגרים, ואפשר לומר שאני הוכחה מהלכת. רק בגיל 21, כל העבודה מגיל 10 ממש נכנסה לתמונה. כיף לראות את היישום של הדברים עם השנים".


הלוחמת הישראלית, שזוכה לאורך הקריירה למימון כספי על ידי 'התאחדות אילת' ו'אתנה' שסייעו לה להגיע להישגים, הגיעה למשחקי העולם כפייבוריטית לזכייה במדליית הזהב, אך נאלצה להסתפק במדליית הארד. בלאק לא הייתה מרוצה מהופעה במשחקי העולם: "זו הרגשה של פספוס מבחינתי. בתוך תוכי אני יודעת שיכולתי לעשות יותר כדי לזכות במדליית הזהב".


נילי בלאק עם מדליית הארד.
נילי בלאק עם מדליית הארד. "יכולתי להשיג יותר" (אלבום פרטי)


בנוסף להצלחות הספורטיביות המדהימות של בלאק, שנמצאת כרגע בתאילנד למחנה אימונים וחופשה, מפנה את פניה גם לפן האקדמי: "באוקטובר הקרוב אני מתחילה ללמוד פסיכולוגיית ספורט במרכז "הבינתחומי" בהרצליה. במקביל, אמשיך להתאמן ולהתחרות באגרוף תאילנדי גם באופן חובבני וגם מקצועני, זאת דרך חיי".


 

The real work,at least the mental side, only really starts in the last hour,last minute,last second,last round. Your Threshhold. Is it the hour,or does it sound like a machine? 🙂 #road_to_world_games2017 @beny cogan @ayelet_federation @athenaisrael @ifmafederation @32gi_israel

A post shared by Nili Block (@niliblock) on


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי