שיא ישראלי לתומר פרנקל ב-100 מטר פרפר בפתיחתה של תחרות רומא

תומר פרנקל
תומר פרנקל | איגוד השחייה

שבר את שיאו האישי בתשע מאיות וסימן פתיחה מוצלחת למשלחת הישראלית בתחרות "שבע הגבעות". יונתן קופלב התקרב לקריטריון אליפות העולם, יעקב טומרקין עלה לגמר ב' ב-50 מטר גב

(גודל טקסט)

השחיינים הישראלים החלו היום (שישי) את דרכם בתחרות "שבע הגבעות" ברומא וכבר בהצגת המוקדמות הראשונה שבר תומר פרנקל את השיא הישראלי ב-100 מטר פרפר, כשקבע 52.16 שניות והעפיל לגמר מהמקום השלישי. לפרנקל, ששבר את שיאו הקודם ב-9 מאיות, חסרו שתי עשיריות כדי לקבוע גם קריטריון לאליפות העולם במשחה זה, אולם הוא יקבל הזדמנות נוספת כמובן במקצה הגמר.

מי שקבעה שיא נוער היא אנסטסיה גורבנקו, אשר שחתה 50 מטר גב בתוצאה של 28.81 שניות, שיפור של 14 מאיות לשיא הנוער הקודם בו החזיקה ורחוק שלוש עשיריות בלבד משיאה הישראלי של עמית עברי. התוצאה הספיקה לגורבנקו למקום העשירי, כלומר העפלה לגמר ב'.

במשחה המקביל אצל הגברים, יהונתן קופלב היה קרוב לקריטריון אליפות העולם, כאשר שחה 50 מטר גב בזמן של 25.29 שניות, 17 מאיות בלבד מזמן היעד. הוא העפיל לגמר מהמקום הרביעי ויחפש גם הוא שיפור קטן בגמר. עוד באותו משחה, יעקב טומרקין העפיל מהמקום ה-10 לגמר ב' עם 25.77 שניות, כאשר מקום אחד אחריו, גם הוא לגמר ב', הגיע מיכאל לייטרובסקי, ששחה 25.92 שניות.

יעקב טומרקין (Gettyimages)
יעקב טומרקין (Gettyimages)

דניס לוקטב רשם גמר נוסף ב-400 מטר חופשי לאחר שקבע תוצאה של 3:54.45, אשר הספיקה לו למקום השישי בתום מקצי המוקדמות. כמו כן, מירון חירותי העפיל לגמר ב' (מקום 9) ב-50 מטר חופשי, עם זמן של 22.33 שניות, 15 מאיות מהקריטריון הנכסף. גם אנדראה מורז תשחה בגמר ב' במשחה המקביל אצל הנשים, לאחר שסיימה במקום ה-11 במוקדמות, עם 25.36 שניות, 32 מאיות מהקריטריון לדרום קוריאה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי