נקבעה המשלחת לאליפות העולם: לוקטב, גורנבקו ומורז יצטרפו

דניס לוקטב
דניס לוקטב | אודי ציטיאט

לקראת התחרות בעוד כשלושה שבועות ומחנה האימונים אליו ייצאו ביום חמישי, באיגוד בחרו לעבות את רשימת השחיינים כדי לשלוח שתי קבוצות שליחים. גם גרומי ונמיר ימריאו על פי החלטת מארש וגברילו

(גודל טקסט)

אחרי שתחרויות הקריטריונים הסתיימה אתמול (שבת) בבריכה שבמכון וינגייט, דנו היום באיגוד השחייה על מקרים "חריגים" שיעבו את גודל המשלחת. כזכור, רק חמישה שחיינים קבעו את הקריטריון: יעקב טומרקין, מירון חירותי, מיכאל לייטרובסקי, יהונתן קופלב ואיתי גולדפדן.

הוועדה החליטה כי ברצונה לשלוח שתי קבוצות שליחים במשחים הבאים: 4×100 מעורב מיקס אולימפי ובמשחה 4×200 חופשי. כדי לקיים את המשחה הראשון, היו צריכים באיגוד לאשר את הטסתן של שתי נשים שלא קבעו את הקריטריון הישראלי: אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז. שתיהן קבעו קריטריון שליחים ואיתן גם תומר פרנקל בן ה-19. אם לא יקרה שינוי קיצוני, השלושה צפויים לחבור אל יעקב טומרקין.

בנוגע למשחה 4×200 חופשי, עליו הוצהר כי המטרה היא להעמיד נבחרת שליחים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, הוחלט להוסיף שלושה שחיינים על תקן של כרטיס חופשי בהתאם לסמכות הוועדה ובהמלצת מאמן הנבחרת לוקה גברילו ויועץ העל של איגוד השחייה דייויד מארש. השלושה אשר נבחרו הם דניס לוקטב, גל כהן גרומי ודניאל נמיר. השחיינים אמורים לחבור אל תומר פרנקל ולנסות לקבוע את הקריטריון לאירוע הגדול בעולם.


מורז. גם היא תצא לדרום קוריאה (איגוד השחייה)

הנבחרת תצא לדרום קוריאה כבר ביום חמישי הקרוב כדי לקיים מחנה אימונים בעיר ג'ג'ו. אליפות העולם תיפתח ביום ראשון ה-21 ביולי, כאשר את הנבחרת ילוו המאמנים לוקה גברילו ואהוד סגל. מנהל המשלחת יהיה מנכ"ל האיגוד אמיר טיטו.

לפני הפתיחה של אירוע השחייה עצמו, תתחרה הנבחרת בשחייה למים פתוחים, הכוללת את מתן רודיטי, אווה פביאן, עדן גירלואנצה, יובל ספרא ויונתן רוסין עם מאמן הנבחרת חנן גלעד, וכן נבחרת השחייה אמנותית (הדואט והקבוצתי), הנמצאת בימים אלו במחנה אימונים בברצלונה לקראת התחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי