מדליית כסף לגורנבקו באליפות אירופה בשחייה לנוער

אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו | איגוד השחייה בישראל

השחיינית בת ה-15 עצרה את השעון אחרי 2:13.81 דקות וסיימה במקום השני ב-200 מ' מעורב, לאה פולנסקי בת ה-14 סיימה באותו משחה במקום השלישי וזכתה בארד. המשלחת הישראלית תיפרד מקאזאן עם 5 מדליות בסך הכל

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בשחייה לנוער ננעלה הערב (ראשון) בקאזאן ועבור המשלחת הישראלית היא הסתיימה בטעם מתוק, כשעוד שתי מדליות נוספו למאזן הסופי. ראשונה הייתה זו אנסטסיה גורבנקו, השחיינית הכישרונית של השחייה הישראלית, זכתה במדליית כסף שנייה בתחרות (אחרי 50 גב), הפעם במשחה 200 מטר מעורב אישי.

השחיינית בת ה-15 שחתה לאט יותר משלב חצי הגמר, אך הזמן שקבעה – 2:13.81 דקות – הספיק כדי לעלות על הפודיום. לצערה, שחיינית מגרמניה הייתה צמודה אליה לאורך כל המשחה וניצחה אותה בשלוש מאיות. המקום השלישי על הפודיום שייך גם הוא שייך לשחיינית ישראלית, לאה פולונסקי בת ה-14 שנגעה בקיר אחרי 2:14.29 דקות וזכתה במדליית הארד. אצל הנערים, גל כהן גרומי קיווה לעלות על הפודיום אף הוא, אך סיים במקום השישי במשחה 100 פרפר בזמן של 53.26 שניות.

לאחר טקס המדליות אמרה אנסטסיה גורבנקו: "כמובן שרציתי לזכות בזהב, אבל למזלי יש לי עוד שנה בגיל נוער אז אחזור בשנה הבאה כדי להשמיע את התקווה. אני שמחה לחלוק את הפודיום עם לאה ומודה למאמנים שלי באקדמיה – לוקה גברילו, אהוד סגל ולירן וקנין וללודמילה טקצ'ב המאמנת האישית שלי עד השנה בקריית ביאליק. עכשיו הפנים כבר לאליפות העולם, אני מקווה לעשות שם תוצאות טובות".

לאה פולונסקי הוסיפה: "ידעתי שאם אשבור את השיא האישי זה יכול לתת לי מדליה ואני שמחה שעשיתי את זה. עבדתי מאוד קשה בשנה הזאת וכיף שיש לזה תוצאה כמו מדליה באליפות אירופה לנוער. זה הרבה בזכות המאמנים, כמובן, ובפרט חנן שטרלינג ופקה נוטינן המאמנים האישיים שלי".


המשלחת הישראלית מציגה את המדליות בקאזאן (איגוד השחייה)

הנבחרת הישראלית תשוב בסך הכל עם חמש מדליות: שתיים מכסף של אנסטסיה גורבנקו, שממשיכה לאליפות העולם בדרום קוריאה עם הנבחרת הבוגרת, ועוד שלוש מארד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי