בדרך לטוקיו? יעקב טומרקין קבע את הקריטריון האולימפי

יעקב טומרקין
יעקב טומרקין | דני מרון

השחיין הקדים את הזמן הדרוש בחמש מאיות במשחה 100 מ' גב, אך עדיין לא נכלל במשלחת הישראלית כיוון שלפי איגוד השחייה אליפות ישראל לא נחשבת לתחרות מטרה. בהצגת הערב הוא לא הצליח לקבוע את הקריטריון הישראלי

(גודל טקסט)

הבוקר השלישי של אליפות ישראל בשחייה נפתח היום (שישי) בסערה, כאשר יעקב טומרקין קבע את הקריטריון האולימפי במשחה 100 מטרים גב. טומרקין, שרק אתמול סיפר בראיון לספורט1 על כך שבפעם הראשונה אין לו את הקריטריון למשחקים האולימפיים שנה לפני התחרות, זינק למים במוקדמות המשחה וקבע זמן של 53.8 שניות, כחמש מאיות מהר יותר מהקריטריון הבינלאומי לטוקיו 2020 ושתי מאיות משיאו האישי שנקבע לפני שנתיים בדיוק.

אלא שלפי איגוד השחייה, טומרקין עדיין לא במשלחת משום שהיה עליו לשחות אחוז מסוים מהר יותר (זמן של 53.31 שניות). על פי האיגוד, אליפות ישראל אינה תחרות מטרה, בניגוד לאליפות העולם שהסתיימה מוקדם יותר השבוע, זאת למרות שהיא כן מופיעה באתר של התאחדות השחייה הבינלאומית כאחת כזו.

השחיין בן ה-27, שרוצה להגיע לאולימפיאדה שלישית ברציפות אחרי לונדון 2012 וריו 2016, הוא היה חייב לקבוע את הקריטריון הישראלי בהצגת הערב, אך כשל. עכשיו יצטרך טומרקין לנסות ולקבוע את הקריטריון בתחרויות המטרה הבאות של איגוד השחייה.

עדיין לא נכלל במשלחת הישראלית. יעקב טומרקין (דני מרון)
עדיין לא נכלל במשלחת הישראלית. יעקב טומרקין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי