חמישה גמרים ושני שיאי ישראל: נבחרת הנוער מסכמת אליפות עולם

המשלחת הישראלית באליפות העולם לנוער
המשלחת הישראלית באליפות העולם לנוער | באדיבות איגוד השחייה בישראל

התחרות לנוער בבודפשט הגיעה לסיומה, כשביום האחרון אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום ה-20 ב-200 מטר חזה ולאה פולונסקי במקום ה-30 ב-200 מטר חופשי

(גודל טקסט)

הצגת המוקדמות האחרונה של אליפות העולם לנוער נערכה היום (ראשון) ב"דונה ארנה" בבודפשט, עם שתי שחייניות ישראליות במים. אנסטסיה גורבנקו שחתה את ה-200 מטר חזה בזמן של 2:31.20 דקות וסיימה במקום ה-20 הכללי ולאה פולונסקי שחתה את ה-200 מטר חופשי בזמן של 2:04.35 דקות וסיימה במקום ה-30.

בכך, תמו המשחים של הישראלים בתחרות, אשר הייתה אליפות העולם לנוער הראשונה בה השתתפה משלחת ישראלית. שלוש שחייניות ושני שחיינים כחול-לבן לקחו חלק בתחרות, כשאת המשלחת הובילו המאמנים לוקה גברילו וחנן שטרלינג , יחד עם המעסה איוון סינוטגין.

הנבחרת תשוב ארצה עם שמונה העפלות למשחי הערב, כולל חמישה גמרים שונים: רון פולונסקי ב-200 מעורב אישי, בו השיג את המקום הרביעי, לאה פולונסקי ב-200 מעורב אישי, אנסטסיה גורבנקו ב-100 גב, אביב ברזלי ב-200 מטר גב עם המקום השמיני ונבחרת השליחים חופשי מיקס (גרומי, פולונסקי, פולונסקי וגורבנקו) שסיימה שביעית.



כמו כן, שברו שתי שחייניות שיאי ישראל לבוגרים (וגם לנוער כמובן) – אביב ברזלי ב-200 גב, כשקבעה 2:11.91 ואנסטסיה גורבנקו ב-100 גב, כשקבעה 1:00.58 דקות, כשרון פולונסקי הוסיף גם שיא נוער ב-200 מעורב אישי עם 1:59.84 דקות. בנוסף, ראוי לציין גם את זמן השליחים של גורבנקו ב-100 חופשי, 53.67 ש', שהיה המהיר מכל הנערות ששחו במשחה השליחים.


גורבנקו ופולונסקי. חתמו את התחרות (באדיבות איגוד השחייה)

מאמן הנבחרת, לוקה גברילו, סיכם: "כמו שאמרנו עוד לפני תחילת התחרות, זו לא הייתה תחרות המטרה העיקרית של השחיינים העונה, אבל היינו פתוחים לתוצאות טובות, מכיוון שהם צעירים ותמיד יכולים להפתיע אותנו. ועדיין, ראינו שיאים אישיים של השחיינים, כולל תוצאות ברמה הגבוהה העולמית, והצלחנו להביא את כל השחיינים להעפלה למשחי הערב (חצי גמר וגמר). הרמה הייתה גבוהה במיוחד, הרבה יותר גבוהה מאליפות אירופה לנוער והמשחקים האולימפיים לנוער. זו הייתה חווייה מאוד חיובית, למדנו ממנה הרבה, בעיקר בנושא הגישה והמנטאליות. בסך הכל עם סיום העונה שלהם, ממבט על, אני מסכם אותה כטובה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי