ווימבלדון: ג'וקוביץ' ומארי בחוץ, פדרר טייל לחצי הגמר

אנדי מארי
אנדי מארי | Gettyimages

קווארי המדורג 28 זרק את זוכה השנה שעברה הפצוע אחרי ניצחון ענק 6:3, 4:6, 6:7 (4), 6:1, 1:6, תוך שעתיים ו-46 דקות, ישחק מול צ'יליץ'. נולה פרש עקב פציעה משלו במצב 7:6, 2:0 מול ברדיך, שיפגוש את השווייצרי

(גודל טקסט)

יום רבעי גמר טורניר הגברים בווימבלדון נפתח עם הפתעה מרעישה. אנדי מארי, האלוף המכהן והמדורג ראשון בעולם, הודח על ידי המדורג 28 סם קווארי האמריקאי 6:3, 4:6, 6:7 (4), 6:1, 1:6.


מארי לא היה כשיר במאת האחוזים אך למרות הכל נלחם והיה קרוב לקווארי לאורך המשחק. במערכה החמישית פיספס הסקוטי נקודה קריטית על ההגשות שלו, כשאחרי דו-קרב ברשת נשבר ל-5:1 מה שבדיעבד סגר את המשחק.
 


קווארי הציג את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה, ושיפר את הישג השיא שלו באיזשהו גראנד סלאם – רבע גמר ווימבלדון אשתקד – עם חצי גמר ראשון לשחקן אמריקאי באול אינגלנד קלאב מאז אנדי רודיק ב-2009. המשחק ארך שעתיים ו-46 דקות, מעט יחסית למשחק של חמש מערכות, וקווארי הציג עליונות כמעט בכל מדד. 33:70 בווינרים, 8:27 באייסים ו-67% ניצול של אפשרויות שבירה לא השאירו סיכוי לתקווה הבריטית.


מארי וקווארי בסיום המשחק
מארי וקווארי בסיום המשחק (AFP)


וכך, במקום חצי גמר שהיה צפוי להיערך בין מארי לרפאל נדאל, יריבו של קווארי ביום שישי יהיה מארין צ'יליץ' הקרואטי, שגבר על מי שהדיח את הספרדי, ז'יל סימון, 6:3, 6:7 (6:8), 5:7, 7:5, 1:6. הלוקסמבורגי התקשה לעמוד בעומס של עוד משחק בן חמש מערכות, ושל מעל שמונה שעות ביומיים על המגרש. למרות ניצחון הירואי במערכה הרביעית קרס סימון בחמישית וצ'יליץ' סגר עניין בזריזות. הקרואטי הוא הראשון מארצו זה 13 שנים שיופיע בחצי הגמר בגראנד סלאם הבריטי, ובכך נקבל חצי גמר של שני שחקנים שמעולם לא שיחקו במעמד.


מי שפינטז על חצי גמר שני בין נובאק ג'וקוביץ' לרוג'ר פדרר, התבדה אחרי שהסרבי פרש במהלך משחקו נגד תומאש ברדיך הצ'כי במצב 7:6, 2:0 לרעתו. נולה דווקא הגיע במצב מצוין לטורניר, ולא איבד מערכה בווימבלדון (עד היום) או בטורניר איסטבורן שלפניו. ברדיך מצידו רשם שנה שניה ברציפות בה העפיל לחצי הגמר בלונדון.


פדרר מנגד ממשיך לטייל וכעת הוא ניצב בעמדה מצויינת לזכות בווימבלדון השמיני שלו. מילוש ראוניץ' בקושי היווה יריב עבור הקרחון שנזקק בסה"כ לשעתיים ודקה כדי להעפיל לקרב מול ברדיך. 4:6, 2:6, 6:7 (4) המשיכו את רצף הניצחונות החלקים של פדרר בטורניר, וגם הוא לא איבד מערכה עדיין. במשחקו ה-100 בקריירה באול אינגלנד קלאב, העפיל הפנומן בן ה-35 בפעם ה-12 לארבעת האחרונים. כעת רק הפתעה מרעישה תמנע ממנו את התואר היוקרתי לראשונה מאז 2012.


פדרר חוגג. הדרך נראית סלולה
פדרר חוגג. הדרך נראית סלולה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי