צפו בתקציר: דימיטרוב גבר על גופן וזכה בתואר בלונדון

גריגור דימיטרוב
גריגור דימיטרוב | AFP

הבולגרי, המדורג שישי, ניצח בגמר 5:7, 6:4, 3:6 את הבלגי (8 בעולם) והפך לראשון מאז קורצ'ה שזוכה בטורניר גמר הסבב בהשתתפותו הראשונה. יטפס למקום השלישי ב-2018

(גודל טקסט)

טורניר גמר הסבב בלונדון הסתיים הערב (ראשון) והמנצח הגדול הוא הבולגרי גריגור דימיטרוב, שהצליח להכניע בשלוש מערכות את הבלגי דויד גופן בדרך לתואר במשחק סיום עונת הטניס לשנת 2017.

גופן, המדורג במקום השמיני בעולם, הצליח כידוע לנצח את רפאל נדאל במשחק הראשון של שלב הבתים בטורניר, מיד בסיומו "השור ממאיורקה" הודיע על פרישה עקב פציעה, ובחצי הגמר אתמול הדהים את רוג'ר פדרר בדרך לגמר, אך הערב הוא נכנע לבולגרי המדורג שישי בעולם, שעשה דרך מרשימה עד להנפה.

דימיטרוב שמר על מאזן מושלם בשלב הבתים ובחצי הגמר הכניע את ג'ק סוק האמריקאי בשתי מערכות וגם הערב הוא החל את המשחק ברגל ימין. במערכה הראשונה המשחק נפתח בצורה מפוזרת, שלוש שבירות רצופות נרשמו, אבל מי שניצל זאת היה דוד גופן שהיה הראשון לשמור על הגשותיו ועלה ל-1:3. דווקא אז דימיטרוב התעורר, לא איבד אף משחקון שהגיש, שבר מן העבר השני והפך ל-5:7 בדרך לניצחון במערכה הראשונה.


דימיטרוב. זכה בס

המערכה השנייה נפתחה בצורה צמודה ושבירה הגיעה רק במשחקון השביעי, אז גופן הצליח לייצר יתרון 3:4, שמר על הגשתו במשחקון שאחרי ובסופו של דבר רשם 4:6 בדרך לשוויון ומערכה מכרעת. במערכה השלישית והאחרונה דימיטרוב כבר הגביר את הקצב ובמשחקון השישי שבר בדרך ל-2:4 ודהר כל הדרך אל התואר. בסיום 5:7, 6:4, 3:6 לדימיטרוב שזוכה בהופעת הבכורה שלו בטורניר – דבר שלא קרה מאז 1998, אז עשה זאת אלכס קורצ'ה.

עבור דימיטרוב מדובר בהישג הגדול בקריירה, על אף שלא מדובר בגראנד סלאם אלא בתחרות המאגדת את הטובים בעולם, ובזכות זכייתו הוא יטפס ב-2018 למקום השלישי, ידורג רק אחרי רפאל נדאל ורוג'ר פדרר.


גופן. ניצח את נדאל ופדרר, אך נכנע בגמר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי