סרינה איבדה יתרון מבטיח והודחה, ג'וקוביץ' בחצי הגמר

סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס | AFP

האמריקאית הובילה 1:5 במערכה השלישית, אולם נפצעה ונכנעה בסופו של דבר לפלישקובה שתפגוש בשלב ארבע האחרונות את אוסאקה. פוי הדיח את ראוניץ' ויפגוש את המדורג מספר 1, שלא התקשה עד שנישיקורי פרש

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר באליפות אוסטרליה הסתיים הבוקר (רביעי), לאחר שבמשחק האחרון נובאק ג'וקוביץ', המדורג ראשון, הוביל בבטחה 1:6, 1:4 על היפני קיי נישיקורי (8), שבעקבות פציעה פרש בשלהי המערכה השנייה ואפשר לסרבי להעפיל לשלב ארבע האחרונים מוקדם משתכנן

עוד קודם לכן ביום המשחקים העשירי במלבורן זכינו לדרמה אדירה בנשים, כשקרולינה פלישקובה (7) הדיחה את סרינה וויליאמס בדרך למפגש בחצי הגמר מול נעומי אוסאקה, אלופת ארצות הברית. גם בגברים נרשמה הפתעה, כאשר מילוש ראוניץ' המדורג 16 נכנע בארבע מערכות ללוקא פוי הצרפתי שבמקום ה-28 – והוא כעת יפגוש את ג'וקוביץ'.

תחילה בגברים, פוי מעולם לא ניצח את ראוניץ' הקרואטי, אבל במפגש הרביעי ביניהם זה הסתיים ב-W גדול לזכות הצרפתי – 6:7 (4), 3:6, 7:6 (2), 4:6 בדרך למעמד ארבע האחרונים, שם יפגוש כאמור את ג'וקוביץ' שלא התקשה מול נישיקורי, שאף פרש בפיגור 6:1, 4:1. ראוניץ' איבד רק מערכה אחת עד היום בעשרת הימים האחרונים, אבל היום נקלע לפיגור כפול ממנו כבר לא חזר ופספס הזדמנות להעפיל לחצי הגמר במלבורן בפעם השנייה בקריירה, בעוד פוי עשה זאת לראשונה בגראנד סלאם.


פלישקובה. קאמבק אדיר על חשבון סרינה (AFP)

בנשים, פלישקובה הצליחה להדהים את סרינה וויליאמס (16 בעולם), 4:6, 6:4, 5:7, דווקא אחרי שהאמריקאית הדיחה את המדורגת מספר 1 בעולם סימונה האלפ. למעשה, וויליאמס נפצעה במהלך המשחק ואיבדה יתרון 1:5 במערכה השלישית – מה שחרץ את גורלה וגרם להדחתה בתום קרב שנמשך שעתיים ו-12 דקות. וויליאמס אף הייתה במצב של ארבע נקודות משחק ולא השכילה לנצל את כולן, הפסד ראשון שלה ברבע גמר גראנד סלאם אחרי 14 הופעות רצופות.

בחצי הגמר תפגוש הצ'כית את נעומי אוסאקה, אלופת ארצות הברית והמדורגת 4 בעולם שהביסה בקלות 4:6, 1:6 את אלינה סביטלוניה (7). היפנית בת ה-21 העפילה לראשונה בקריירה לחצי הגמר באוסטרליה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי