פנומן: ג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה עם 0:3 על נדאל

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | Gettyimages

הסרבי המדורג ראשון בעולם זכה בתואר בפעם השביעית, והפך לטניסאי עם הכי הרבה זכיות באליפות במלבורן עם תצוגת תכלית של 3:6, 2:6 ו-3:6 על השור הספרדי. נולה כבר עם גראנד סלאם מספר 15 בקריירה

(גודל טקסט)

למרות ציפייה למשחק צמוד בין שני הכוכבים הגדולים, הסרבי, שלא הפסיד מעולם בגמר במלבורן, הגיע חד הרבה יותר למגרש ברוד לייבר ארנה ולא השאיר שום סיכוי לנדאל עם 3:6, 2:6 ו-3:6 מוחץ. ג'וקוביץ' כבש את הפסגה במלבורן עם זכייה שביעית בתואר, ועקף את רוי אמרסון ורוג'ר פדרר שזכו בטורניר שש פעמים. 

זה היה המפגש ה-53 בין שני השחקנים, כשג'וקוביץ' מוביל כעת על נדאל במאזן ביניהם 25:28, והזדקק רק לשעתיים וארבע דקות כדי להביס את נדאל. הסרבי זכה בתואר הגראנד סלאם מספר 15 שלו בקריירה, ששם אותו במקום השלישי בטבלת כל הזמנים, כששיאן תארי הגראנד סלאם הוא רוג'ר פדרר עם 20, והשור הספרדי עם 17. אחרי הניצחון, נולה השווה את המאזן בין השניים בגמר מייג'ור ל-4:4.

 

בצד השני, רפאל נדאל חיפש את תואר הגראנד סלאם ה-18 שלו, אך לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה שהציג לאורך כל הטורניר כשלא שמט מערכה עד הגמר. השור הספרדי לא הצליח לשבור את הסרבי אילו פעם אחת במהלך המשחק. ג'קוביץ' שלט מהפתיחה כשנדאל נשבר כבר במשחקון השני. נדאל החמיץ הזדמנות להיות השחקן השלישי בהיסטוריה שזוכה לפחות פעמיים בכל גראנד סלאם אחרי רוי אמרסון ורוד לייבר. 

 


נובאק ג'וקוביץ'. (Gettyimages)
 


נובאק ג'וקוביץ' הגיע למשחק חד מתמיד, ושבר את נדאל כבר במשחקון השני, כשלאורך כל המערכה הראשונה הוא הפסיד נקודה אחת בלבד במשחקוני ההגשה שלו וזה נגמר 3:6 לג'וקוביץ'. הטניס האדיר של הסרבי המשיך והוא שבר במערכה השנייה פעמיים את המדורג שני בעולם שנראה חסר רעיונות בדרך ל-2:6.   

במשחקון השלישי של המערכה השלישית ג'וקוביץ' שוב שבר את נדאל ובמשחקון הבא עלה כבר ליתרון 1:3. הספרדי עוד עשה סימנים של חזרה למשחק כשצמצם ל-4:3, אבל זה היה היום של הסרבי ששבר פעם נוספת בדרך לניצחון 3:6.  





נובאק ג'וקוביץ'. שבר כבר במשחקון השני (Gettyimages)



רפאל נדאל. לא הפסיד מערכה עד הגמר (Gettyimages)


Magnificent Seven!@DjokerNole is the #AusOpen 2019 men's singles champion def. Rafael Nadal 6-3 6-2 6-3.#AOChampion#AusOpenFinalpic.twitter.com/x5oRr6pfuO

— #AusOpen (@AustralianOpen) January 27, 2019















מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי