בלי לאבד מערכה: נדאל ופדרר עלו לסיבוב השני ברולאן גארוס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Gettyimages

השור ממיורקה (2) הביס את יאניק מאדן (114) הגרמני 1:6, 2:6, 4:6, פדרר גבר 4:6, 3:6, 4:6 על אוסקר אוטה, גם הוא מגרמניה. דימיטורב גבר על צ'יליץ' בדרמה בלתי נשכחת. סטיבנס עלתה בנשים, ברטנס פרשה

(גודל טקסט)
השלבים הראשונים של הרולאן גארוס ממשיכים, והיום (רביעי) יצא לדרך הסיבוב השני. רפאל נדאל פגש את יאניק מאדן הגרמני, ולא התקשה בדרך ל-0:3 למרות מערכה שלישית צמודה יחסית. גם רוג'ר פדרר פגש יריב גרמני, את אוסקר אוטה (144), וניצח גם הוא בשלוש מערכות. עוד שמות גדולים שהשיגו את הכרטיס ל-32 הגדולים הם דויד גופן (29), קאי נישיקורי (7), ניקולה מאהו (252), סטאן ואוורינקה (28).


אחד המוקדים המרתקים של היום היה המפגש בין גריגור דימיטרוב (46) למאריץ צ'יליץ' (13), שתי אגדות טניס בזכות עצמם. שניהם, אגב, דורגו בשיאם במקום השלישי בעולם. המשחק לא איכזב, ואחרי מערכה ראשונה מותחת צ'יליץ' עלה ליתרון ראשון עם 6:7. דימיטרוב החזיר עם מערכה שנייה אדירה בה הצליח להשיג שבירה במשחקון האחרון וניצח 4:6, אבל הקרואטי שוב לקח את היתרון וניצח גם הוא 4:6 במערכה השלישית. צ'יליץ' היה קרוב להשיג את העלייה במערכה הרביעית, שהלכה לעוד שובר שוויון סופר מותח, אבל בסופו של דבר איבד שתי הגשות ונכנע 6:7.


המשחק הלך למערכה חמישית, שנייה בלבד להיום, ובתחילה היה נראה כי הבולגרי ייצא כשידו על העליונה כששבר את צ'יליץ' כבר במשחקון הראשון. מאוחר יותר הוא השיג עוד שבירה בדרך ל-2:5 והגשות שלו, והיה קרוב לניצחון עם שתי נקודות משחק, אך הדרמה נמשכה עם מהלך נפלא של צ'יליץ' שכפה עוד משחקון ברגע האחרון. אלא שהמאמץ היה גדול מדי עבורו, והא התעייף ונתן לדימיטרוב לנצח 3:6 ו-2:3 איכותי בסיכום.




במשחק המרכזי הראשון של היום גבר המדורג 6 בעולם סטפאנוס ציציפאס על הוגו דליאן (86) 1:3 עם 6:4, 0:6, 3:6, 5:7. ציציפאס שבר כבר במשחקון הראשון, ועלה מהר מאוד ל-1:3 נגד הבוליביאני, אבל יריבו השיג שבירה במשחקון צמוד בדרך ל-3:3 ול-4:5, אז שבר שוב וניצח את המערכה הראשונה 4:6. היווני לא התרשם, ובמערכה השנייה שלט ללא עוררין בלי להפסיד משחקון וניצח בה 0:6 תוך פחות מ-40 דקות.


גם במערכה השלישית הוא לא התקשה יותר מדי, וגרם לדליאן לאבד את ההגשה השנייה שלו. המדורג 86 ניסה לחזור, אבל ציציפאס הכריע אותו עם עוד שבירה בדרך ל-6:3. המערכה הרביעית נפתחה דווקא לטובת הבוליביאני, ששבר כבר בהגשה הראשונה ועלה ל-1:3, אבל לא שמר על היתרון ואיבד את ההגשה בדרך לשובר שוויון בו ניצח 5:7 ו-1:3 בסיכום.


ציציפאס. ממשיך ללהוט (Gettyimages)
ציציפאס. ממשיך ללהוט (Gettyimages)


האלוף המכהן רפאל נדאל פתח את משחקו נגד מאדן (114) עם שתי מערכות מהירות בהן לא איבד הגשה ולמעשה כמעט ולא הפסיד אף נקודה, בדרך ל-1:6 בראשונה ו-2:6 בשנייה. במערכה השלישית מאדן התעורר מעט, ואחרי שאיבד את ההגשה ב-2:3 לספרדי שבר מחדש פעמיים ברצף, משווה ל-4:4 מותח. אלא ששם נגמר לו הכוח והמדורג שני בעולם ניצח בשני המשחקונים בדרך ל-4:6 ולניצחון בשלוש מערכות.


פדרר לא הצליח לשבור את אוטה עד סיום המערכה הראשונה, אז סוף סוף גרם לגרמני לאבד מערכה וניצח 4:6. המערכה השנייה היתה קלה יותר, אם כי גם שם השווייצרי לא שבר יותר ממערכה אחת. אחרי קצת יותר מחצי שעה הוא ניצח בה 3:6 והמשחק המשיך למערכה השלישית, שם אוטה ניסה בכל כוחו לעצור את הטניסאי הטוב בהיסטוריה אך ללא הצלחה. פדרר השיג את השבירה הקריטית רגע לפני שהמערכה הלכה לשובר שוויון, וניצח בה 4:6 בדרך ל-0:3 חד משמעי.


סלואן סטיבנס. רוצה ללכת עד הסוף הפעם (Gettyimages)
סלואן סטיבנס. רוצה ללכת עד הסוף הפעם (Gettyimages)


נשים: סטיבנס לא עוצרת, ברטנס פרשה
המדורגת 9 בעולם אלינה סביטולינה היתה הראשונה לעלות לסיבוב השלישי לאחר שיריבתה קטרינה קוזלובה פרשה. גברין מגרוסה (19), האלופה מ-2016, גברה בקלות 4:6, 1:6 על המדורגת 172 יואנה לארסון.


אחת הפייבוריטיות לזכייה השנה היא סלואן סטיבנס, שבשנה שעברה הפסידה בגמר לסימונה האלפ, והיא אמנם ניצחה במערכה הראשונה בלי בעיה 1:6 את שרה סוריבס טורמו (75), אך נזקקה לשובר שוויון במערכה השלישית בדרך ל-6:7 ו-0:2 במערכות.


עוד פייבוריטית היתה קיקי ברטנס, אך היא לא תזכה בתואר בצרפת. ההולנדית המדורגת רביעית, שלפני שבועיים וחצי זכתה בטורניר מדריד היוקרתי, נאלצה לפרוש באמצע המערכה הראשונה. ברטנס היתה בפיגור 3:1 והודיעה שהיא אינה חשה בטוב, מאפשרת לסלוסקית ויקטוריה קוצמובה את הכרטיס לסיבוב השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי