היכונו לקרב הענקים: פדרר יפגוש את נדאל בחצי הגמר

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | Clive Brunskill/Getty Images

שיאן תארי הגראנד סלאם גבר ברבע גמר הרולאן גארוס על ואוורינקה 6:7(4), 6:4, 6:7(5) ו-4:6 בסיוע תנאי מזג האוויר, שיאן הזכיות על החימר לא התקשה לנצח בשלוש מערכות את נישיקורי. קונטה נגד וונדרוסובה בנשים

(גודל טקסט)
נקבע חצי הגמר הראשון של הרולאן גארוס 2019 והוא יהיה ענק: המדורג שני בעולם ומי שנחשב לשחקן החימר הטוב ביותר, רפאל נדאל, יפגוש את שיאן תארי הגרנד סלאם, המדורג שלישי בעולם רוג'ר פדרר. למעשה יהיה זה קרב בין שיאן התארים בטורנירי הגרנד סלאם, השווייצרי שהניף 20 גביעים, לבין "השור ממאיורקה" שמתוך 17 תארי גראנד סלאם זכה 11 פעמים על החימר בפריז. זה יהיה המפגש הראשון שלהם בפריז מאז 2011 וה-39 בסך הכל.


רבע הגמר המסקרן יותר בהחלט היה בין החברים הטובים וילידי שווייץ, כאשר פדרר גבר על סטן ואוורינקה רק לאחר ארבע מערכות שארכושלוש שעות ו-40 דקות. המערכה הראשונה הסתיימה ב-6:7(4) לטובת פדרר בן ה-37, ואוורינקה בן ה-34 השיב ב-4:6, המערכה השלישית שוב הסתיימה לזכות פדרר והפעם 6:7(5) והמערכה הרביעית והאחרונה 4:6, אחרי שהשניים זכו לשעה הפסקה – ממנה פדרר חזר חד יותר בדרך לניצחון. למרות סיום הטוב, פדרר הציג משחק שספק אם ירצה לזכור, אבל עדיין הצליח להפגין את עליונותו בעיקר הודות ליכולות הגנתיות משובחות, כפי שראינו מהפנומן לא אחת לאורך השנים.


Friendship goals @stanwawrinka|@rogerfederer| #RG19pic.twitter.com/icqQkzXJGX

— Roland-Garros (@rolandgarros) June 4, 2019


לעומת זאת, נדאל העפיל לחצי הגמר בשלוש מערכות ויש שיגידו שבקלות יתרה. אחרי שעה וחמש דקות הספרדי כבר הביס 1:6, 1:6 את קיי נישיקורי היפני, המדורג שביעי בעולם, וגם המערכה השלישית, אפילו שהייתה אולי מעט קשה יותר, הסתיימה ב-3:6 בתום 45 דקות. לספרדי כאמור 11 זכיות ברולאן גארוס וזהו חצי הגמר ה-12 שלו.



נדאל. בחצי הגמר בקלילות (Clive Mason/Getty Images)


גם בנשים יצאו רבע הגמר לדרך והראשונה להעפיל הייתה ג'ו קונטה (26 בעולם), שאיבדה רק חמישה משחקונים מול סלואן סטיבנס המדורגת שביעית. קונטה ניצחה את פיינליסטית השנה שעברה 1:6, 4:6 תוך שעה ו-11 דקות וכעת תפגוש בחצי הגמר את הצ'כית הצעירה מרקטה וונדרוסובה (בת 19, מדורגת 38) שהכניעה את המדורגת 31, הקרואטית פטרה מרטיץ', 6:7(1), 5:7 אחרי כשעה. עבור קונטה זוהי העפלה ראשונה לחצי הגמר בצרפת, מעמד אליו כבר הגיעה באוסטרליה ב-2016 ובווימבלדון ב-2017, ואילו וונדרוסובה רושמת את הטורניר הטוב שלה בקרייקה בגאנד סלאם, אחרי שהגיעה לשמינית בשנה שעברה בארה"ב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי