המגרש שלו: נדאל הביס 3:6, 4:6, 2:6 את פדרר ועלה לגמר הרולאן גארוס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Clive Brunskill/Getty Images

מלך החימר ואלוף הטורניר בשנתיים האחרונות רשם 0:3 אדיר על השווייצרי בקרב הענקים, אחרי שעתיים ו-25 דקות. חצי הגמר השני בין ג'וקוביץ' לתים הופסק במערכה השלישית בגלל הגשם ויימשך בשבת

(גודל טקסט)
חצי הגמר הראשון של הרולאן גארוס זימן אחר הצהריים (שישי) קרב ענקים בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל על מקום בגמר הטורניר. קרב ענקים אמרנו? הענק האמיתי היה הספרדי שהביס את השווייצרי 0:3 בזכות 3:6 ,4:6, 2:6 אחרי שעתיים ו-25 דקות, והוא יתמודד ביום ראשון על התואר היוקרתי מול המנצח במפגש בין נובאק ג'וקוביץ' לדומיניק תים. המפגש בין הסרבי לאוסטרי הופסק במצב של 1:1 במערכות וביתרון 1:3 של תים במערכה השלישית. המשחק יימשך בשבת.


נדאל, מלך החימר, הגיע למשחק כשמאזנו בפאריז עומד על 91 ניצחונות מול שני הפסדים בלבד. אלוף השנתיים האחרונות, בדרך לתואר ה-12 שלו ברולאן גארוס. אגב, הוא ניצח את פדרר בחמשת מפגשי החימר הקודמים ביניהם בטורניר בצרפת. פדרר ציין היום 10 שנים מאז זכה ברולאן גארוס בפעם הראשונה והאחרונה עד כה.


מערכה ראשונה
נדאל עם כמה נקודות יפות עלה ל-0:1. הרוחות החזקות שנשבו בפאריז הקשו על שני כוכבי הטניס שלא הצליחו להציג את היכולת הגבוהה שלהם. נדאל שבר את השווייצרי ועלה ליתרון 0:3 תוך ששמר על ההגשות שלו. פדרר הצליח לחזור ולצמק כששמר על ההגשות שלו בדרך ל-1:3, ול-2:3. נדאל שבר שוב בדרך ל-2:4. כל אחד המתמודדים שמר על ההגשות שלו, ובסיום המערכה, 3:6 לספרדי.



קרב הענקים בפאריז (Clive Brunskill/Getty Images)


מערכה שנייה
פדרר עלה נחוש בדרך ליתרון 0:2 בעזרת שבירה במשחקון השני. נדאל ניצל שבירה וצימק – 2:1. נדאל השווה ל-2:2, ושני הענקים שמרו על ההגשות שלהם בדרך ל-3:3. פדרר הצליח לעלות ליתרון 3:4, אך שוב נדאל השווה, ומיד אחר כך השיג שבירה שנייה במערכה. הפעם הספרדי עשה זאת עם ניסיון אחד מוצלח בדרך ל-4:5. נדאל הגיש בצורה חלקה ועלה ל-4:6 ול-0:2 במערכות.



פדרר. התקשה מאוד מול מלך החימר (Clive Brunskill/Getty Images)


מערכה שלישית
המערכה נפתחה כאשר שני הטניסאים שומרים על חבטות ההגשה שלהם במשחקונים הראשונים, אך בהמשך נדאל שבר עם חבטה שפגעה ברשת ושינתה כיוון בגלל הרוח ועלה ל-1:2. מלך החימר הספרדי שמר על ההגשות שלו ועלה ל-1:3 ומיד אחר כך בזכות עוד שבירה, ל-1:4. המומנטום הנהדר של נדאל נמשך והוא עלה ל-1:5. פדרר הזכיר שגם הוא שם וצימק ל-5:2. נדאל נטל שוב את היוזמה וסגר את המערכה בניצחון 2:6 ו-0:3 במשחק כולו.


ג'וקוביץ' – תים 6:2, 3:6, 3:1 (הופסק בגלל הגשם)
אחרי עלייתו המרשימה של רפאל נדאל לגמר הולאן גארוס בפעם השלישית ברציפות, עם הניצחון הגדול 0:3 על רוג'ר פדרר, התייצבו נובאק ג'וקוביץ' ודומיניק תים לחצי הגמר השני. הסרבי המדורג ראשון בעולם, העפיל עד היום לגמר הטורניר ארבע פעמים, אך זכה רק פעם אחת, בהופעה האחרונה שלו שם ב-2016. המדורג 4 בעולם מאוסטריה, הגיע לגמר פעם אחת בלבד, בשנה שעברה, והפסיד לנדאל.



תים. משחק צמוד שהופסק (Julian Finney/Gettyimages)


מערכה ראשונה
שני המשחקונים הראשונים היו מהירים כששני המתמודדים שמרו על ההגשות בדרך ל-1:1. תים הצליח לשבור את יריבו ועלה ל-1:2, האוסטרי עלה מייד ל-1:3. שני הטניסאים שמרו על ההגשות, ואז תים שבר בדרך ל-2:5. גם במשחקון הבא הוא ניצח וסגר 0:1 במערכות עם 2:6.


מערכה שנייה
אחרי שני משחקונים ו-1:1, תים הפסיד את המשחקון, 1:2 לסרבי. עוד שני משחקונים על ה-0, אחד לכל מתמודד, הובילו ל-2:3, ואז ההתמודדות הופסקה בעקבות הגשם. עם חזרתם למגרש, תים השווה ל-3:3. ג'וקוביץ' השתלט על העניינים ושמר על ההגשות שלו, בדרך ל-3:5 ול-3:6 ו-1:1 במערכות.


מערכה שלישית
תים עלה ל-0:1 מהיר, הסרבי התעשת והשווה ל-1:1. תים שבר ועלה ל-1:3 ואז המשחק הופסק שוב בשל הגשם שגבר. המשך ההתמודדות, בשבת ב-13:00.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי