ילדת הפלא בת ה-15 קורי גוף הדיחה את ונוס בסיבוב הראשון

קורי גוף
קורי גוף | Clive Brunskill/Getty Images

יום של הפתעות בפתיחת ווימבלדון: אחרי שזברב (5) הפסיד לז'ירי וסלי (124) ונאומי אוסקה (2) הודחה על ידי פוטינצבה (39), הגיע תורה של הטניסאית הצעירה בהיסטוריה של הטורניר להדהים את וויליאמס עם 4:6, 4:6

(גודל טקסט)
עונת הדשא הגיעה היום לשיאה עם פתיחת טורניר ווימבלדון, מהדורת 2019, שלא בזבז הרבה זמן כדי לספק סנסציות מדהימות. שלושה מהטניסאים הבכירים בעולם מצאו את עצמם בחוץ כבר לאחר הסיבוב הראשון: אלכסנדר זברב, שהפסיד בארבע מערכות לז'ירי וסילי הצ'כי, נאומי אוסקה שגילתה שיוליה פוטינצבה לא התכוונה לוותר בקלות ולבסוף הגיע תורה של ונוס וויליאמס, שהודחה על ידי ילדה שנולדה כשלה היו כבר ארבעה תארי גראנד סלאם


יום המשחקים הראשון נפתח עם נובאק ג'וקוביץ' שעלה לסיבוב השני עם ניצחון על פיליפ קולשרייבר הגרמני, שעשה חיים קשים מאוד לאלוף המכהן. בסופו של דבר ניצח הסרבי 3:6, 5:7, 3:6 בדרך לסיבוב הבא בו יפגוש את דניס קודלה האמריקאי. אלכסנדר זברב ציפה להצטרף אליו די מהר, אבל אז הגיע ז'ירי וסלי. הצ'כי המדורג 124 בעולם לא נבהל מההגרלה הקשה שזימנה לו את ילד הפלא הגרמני ואחרי מערכה אחת בה ניצח זברב 4:6, צבר וסילי ביטחון וניצח בשלוש המערכות הבאות 3:6, 2:6 ו-5:7 בדרך לסנסציה ענקית.


עוד לפני המשחק במגרש המרכזי, מוקד העניינים היה במגרש מס' 2, בו ניצח בקלילות בסיבוב הראשון סטאן ואוורינקה, המדורג 22, את רובן במלמנס הבלגי 3:6, 2:6, 2:6. המערכה האחרונה ארכה פחות מחצי שעה. בסיבוב הבא השוויצרי יפגוש את ריילי אופלקה האמריקאי, שגבר על סדריק-מרסל שטבה הגרמני עם 3:6, 6:7 (4:7), 1:6.


זברב פתח ברגל ימין את המסע להגנה על התואר (Shaun Botterill/Getty Images)
זברב פתח ברגל ימין את המסע להגנה על התואר (Shaun Botterill/Getty Images)


במגרש מס' 3 התמודד המדורג רביעי, קווין אנדרסון נגד פייר הוגו הרברט הצרפתי. הדרום אפריקאי לא התקשה יותר מדי מול המדורג 39, וניצח 3:6, 4:6, 2:6, אחרי שלוש מערכות מהירות.


נשים:  תזכרו את השם קורי גוף
המדורגת שמינית אלינה סביטולינה האוקראינית ניצחה את דריה גברילובה האסטרלית 5:7, 0:6, ובסיבוב הבא תפגוש את מרגריטה גספריאן הרוסית, שניצחה אנה-לנה פרידסאם הגרמנית 4:6, 4:6. מדיסון קיז האמריקאית המדורגת במקום ה-16 לא הזיעה הרבה נגד יריבתה לוקסיקה קומקום התאילנדית עם ניצחון 3:6, 2:6. בהמשך הערב יצא לדרך המפגש המעניין בין ונוס וויליאמס לבין קורי גוף בת ה-15, הצעירה ביותר שהגיעה לטורניר בלונדון.




נאומי אוסקה היתה אמורה לגבור בקלות על יוליה פוטינצבה, הקזחית המדורגת 39, אבל הופתעה עם 7:6, 6:2. האלופה המכהנת, אנג'ליק קרבר תשחק מחר נגד בת ארצה מגרמניה, טטיאנה מריה. הסיפור הגדול הגיע רק בסוף היום: קורי גוף, שלפני פחות משבוע עשתה היסטוריה כשהפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמעפילה לגראנד סלאם היוקרתי, הדיחה את אחת הנטיסאיות הגדולות שידע הענף כבר בסיבוב הראשון. ונוס וויליאמס הוגרלה נגד ילדת הפלא, שנולדה שנה לפני שוויליאמס זכתה בתואר השלישי שלה על הדשא בווימבלדון, אך הניסיון לא עמד בפני הכושר וגוף ניצחה 4:6, 4:6 תוך שעה ו-21 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי