פדרר ונדאל יפגשו בחצי הגמר, גם ג'וקוביץ' העפיל

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | Clive Brunskill/Getty Images

השוויצרי נתקל ביריב מוכשר מאוד בדמותו של היפני, אך גבר עליו 6:4, 1:6, 4:6, 4:6. הספרדי לא התקשה מול קוורי ורשם 5:7, 2:6, 2:6, האלוף המכהן דרס את גופן הבלגי בשלוש מערכות. גם באוטיסטה אגוט העפיל

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר בטורניר הגברים בווימבלדון יצא היום לדרך, כשבמרכז תשומת הלב ניצב המשחק בין רוג'ר פדרר (3) לבין קאי נישיקורי (7). היפני פתח חזק מאוד את ההתמודדות, ואף הצליח לנצח במערכה הראשונה, אך שם זה גם נעצר. פדרר השלים ניצחון בשלוש המערכות הבאות והעפיל לחצי הגמר. עוד לפניהם, במגרש המרכזי, נובאק ג'וקוביץ' (1) דרס את דויד גופן (23). במגרש מס' 1 בשעה זו במגרש מס' 1 מתמודד רפאל נדאל (2) נגד סאם קוורי (65), כשלפניהם רוברטו באוטיסטה אגוט (22) הבטיח את מקומו בחצי הגמר לאחר ניצחון נגד גווידו פלה הארגנטיני (26).

רוג'ר פדרר נגד קאי נישיקורי – 6:4, 1:6, 4:6, 4:6
המשחק המרכזי בשלב רבע הגמר סיפק לנו מאבק איכותי מאוד, בין היפני מוכשר, שבעונה שעברה הודח בדיוק בשלב זה, לבין השוויצרי שזכה בטורניר היוקרתי לא פחות משמונה פעמים, כשהפעם האחרונה הייתה ב-2017. במערכה הראשונה נישיקורי הראה שהוא לא מעוניין ללכת הביתה שוב בשלב זה של התחרות, והצליח לשבור את הגשותיו של פדרר כבר בנקודה הראשונה, כל הדרך עד לניצחון 4:6. השוויצרי הראה במערכה השנייה את היכולת המוכרת שלו, והיה צריך רק 23 דקות כדי לנצח 1:6 ולהשוות את תוצאת המערכות.

למערכה השלישית נישיקורי הגיע בכוחות מחודשים, והצליח להציג שוב יכולת טובהף אבל מולו עמד פדרר, שכמעט ולא עשה טעויות. לקראת סוף המערכה השוויצרי השיג נקודת שבירה יוקרתית, שסללה לו את הדרך לניצחון 4:6, ומהפך בנקודות המערכה. פדרר עלה למערכה הרביעית אך ורק כדי לנצח, ונתקל שוב ביכולת טובה של נישקורי, אך השוויצרי ידע לסיים את העבודה עם 4:6 גדול ולהשיג את ניצחונו ה-100 בקריירה בווימבלדון.

רוג'ר פדרר. זה לא היה פשוט הערב, אך השוויצרי הצליח לגבור על נישיקורי (Mike Hewitt/GettyImages)
רוג'ר פדרר. זה לא היה פשוט הערב, אך השוויצרי הצליח לגבור על נישיקורי (Mike Hewitt/GettyImages)

רפאל נדאל – סאם קוורי – 5:7, 2:6, 2:6
הספרדי זכה פעמיים בגראנד סלאם היוקרתי, והיום הוא הראה במשחקו שהוא יעשה הכל כדי לזכות פעם השלישית. במערכה הראשונה קוורי האמריקאי היה בתמונת הניצחון שלה, אך הפסיד לבסוף 5:7. מאותו רגע היה רק שחקן אחד בהתמודדות, כשנדאל הציג שוב את היכולת שמאפיינת אותו הכי הרבה, והביס 2:6 במערכה השנייה, תוך קצת יותר מחצי שעה. המערכה השלישית הייתה המשך ישיר של קודמתה, והשור ממאיורקה דהר כל הדרך ל-2:6 נוסף וקטף את הכרטיס האחרון לשלב חצי הגמר.

רפאל נדאל. שעתיים של טניס איכותי הספיקו לו (BEN STANSALL/AFP/GettyImages)
רפאל נדאל. שעתיים של טניס איכותי הספיקו לו (BEN STANSALL/AFP/GettyImages)

נובאק ג'וקוביץ' נגד דויד גופן – 4:6, 0:6, 2:6
המערכה הראשונה הייתה מאבק שקול לגמרי בין הצדדים. הבלגי החזיר כל כדור שהסרבי חבט לעברו, והצליח להישאר תמיד בתמונה. ג'וקוביץ', האלוף המכהן בלונדון, הצליח לשבור פעמיים את יריבו בסיום המערכה וניצח 4:6 בתום מערכה מותחת.

המערכה השנייה הייתה כבר סיפור אחר. היכולת שגופן הציג נעלמה לגמרי מול הכישרון האדיר של המדורג הבכיר, שדרס את יריבו בדרך ל-6:0 שהעביר מסר ברור לכולם מי הוא השחקן הבכיר על הדשא. גופן ניסה להשיג קאמבק דמיוני במערכה השלישית, אך ללא הצלחה. ג'וקוביץ' הצליח לשבור שוב את יריבו הבלגי, ודהר שוב על חשבונו לניצחון במערכה המכרעת 2:6.

נובאק ג'וקוביץ'. הציג יכולת של האלוף היום (Shaun Botterill/Getty Images)
נובאק ג'וקוביץ'. הציג יכולת של אלוף היום (Shaun Botterill/Getty Images)

גידו פלה נגד רוברטו באוטיסטה אגוט – 7:5, 6:4, 3:6, 6:3
הקהל במגרש מס' 1 לא ציפה לקבל משחק מותח וארוך כמו שקיבל. באוטיסטה אגוט (22) הספרדי גבר על פלה (26) הארגנטיני בתום ארבע מערכות שערכו מעל לשלוש שעות. כבר במערכה השנייה ניתן היה להרגיש את המאבק השווה בין הצדדים, כשבסופה של שעה בדיוק, אגוט רשם ניצחון 5:7 מותח. המערכה השנייה הלכה לכיוון אחד בלבד, כשספרדי השלים ניצחון נוסף, הפעם 4:6. פלה הצליח לחזור למשחק במערכה השלישית, ובעזרת הרבה נחישות השיג נקודת מערכה משלו עם 3:6. הקאמבק של פלה נגמר במערכה הרביעית והמכרעת, כשאגוט החזיר לו עם 6:3 משלו, והעפיל לשלב חצי הגמר בטורניר היוקרתי בלונדון, בו יפגוש את נובאק ג'וקוביץ'.

רוברטו באוטיסטה אגוט. חגג את הניצחון אחרי שלוש שעות מאסיביות (Laurence Griffiths/Getty Images)
רוברטו באוטיסטה אגוט. חגג את הניצחון אחרי שלוש שעות מאסיביות (Laurence Griffiths/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי