סימונה האלפ אלופת ווימבלדון עם 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס

סימונה האלפ
סימונה האלפ | BEN STANSALL/AFP/Getty Images

הרומנייה התעלתה וניצחה תוך פחות משעה את האמריקאית. היא זכתה לראשונה בקריירה שלה בגמר האנגלי. זאת זכייתה השנייה בטורניר גרנד סלאם אחרי הזכייה ברולאן גארוס

(גודל טקסט)

סימונה האלפ היא אלופת ווימבלדון 2019. אחר הצהריים (שבת), היא עשתה זאת בצורה מרשימה ומלהיבה, עם ניצחון ענק 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס בגמר הגרנד סלאם האנגלי. 


עבור האלפ המדורגת שביעית בעולם, מדובר בזכייה ראשונה בטורניר ווימבלדון ובתואר גראנד סלאם שני, אחרי זכייתה בשנה שעברה ברולאן גארוס. הרומנייה שלטה במשחק מהרגע הראשון ולא נתנה סיכוי למי שנחשבת לשחקנית הגדולה בכל הזמנים. היא ניצחה את יריבתה האמריקאית תוך 55 דקות בלבד. 

וויליאמס, המדורגת עשירית בעולם, סבלה מיום חלש מאוד, בו ביצעה 25 טעויות בלתי מחויבות, לעומת שלוש בלבד של האלפ. היא קיוותה לזכות בתואר גראנד סלאם ראשון מאז לידת בתה לפני כשנה ושמונה חודשים, שהיה יכול להיות השמיני שלה בווימבלדון וה-24 בקריירה, שהיה משווה אותה למרגרט קורט, אך כשלה במשימה.
 


סימונה האלפ. פתיחה נהדרת (AFP)


מערכה ראשונה 2:6 להאלפ

הרומנייה פתחה נהדר, שברה פעמיים את ההגשות של סרינה שטעתה שוב ושוב ועלתה ל-0:4 מהיר תוך 11 דקות בלבד. רק במשחקון החמישי עלתה וויליאמס על הלוח, כשצימקה ל-4:1. היא גם זכתה במשחקון השביעי, אבל הרומנייה הייתה נחושה ובלתי ניתנת לעצירה וניצחה 2:6 תוך 26 דקות בלבד. 0:1 להאלפ.



וויליאמס מאוכזבת אחרי ההפסד בגמר (Clive Brunskill/Getty Images)


מערכה שנייה 2:6 להאלפ

וויליאמס עלתה למערכה נחושה יותר ומלאת אנרגיות ועלתה ל-0:1, אך האלפ ידעה לעצור את התלהבותה והשוותה ל-1:1. הרומנייה המשיכה לשחק בקור רוח, וענתה לכל כדור של סרינה. במצב של 2:2 האמריקאית איבדה את ההגשה, והאלפ השיגה שבירה כדי לעלות ל-2:3, ועמייד בהמשך ל-2:4. במשחקון השביעי האלפ עלתה ל-2:5 גדול. סרינה נראתה שבורה, והאלפ ניצלה זאת כדי לנצח 2:6 במערכה. 


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי