הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון: נובאק ג'וקוביץ' גבר 2:3 על רוג'ר פדרר

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

המדורג מספר 1 בעולם ניצח את השוויצרי (6:7, 6:1, 6:7, 6:4, 12:13) וזכה בטורניר היוקרתי בפעם החמישית בקריירה לאחר משחק שארך 4 שעות ו-57 דקות באחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה של הטורניר

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' ניצח את רוג'ר פדרר בגמר הארוך בהיסטוריה של ווימבלדון, ואחד הגדולים ביותר אי פעם. כך אפשר לסכם את הדרמה האדירה שהתרחשה הערב במעמד היוקרתי על משטח הדשא באנגליה. לאחר 4 שעות ו-57 דקות של טניס מרגש, הסרבי המדורג מספר 1 בעולם שמר על התואר בו זכה שנה שעברה, והשלים זכייה חמישית בקריירה בווימבלדון.

הסט הראשון היה צמוד לאורך כל הדרך, ולאחר שהשניים לא הצליחו לשבור, ג'וקוביץ' השיג ניצחון בטיי ברייק ועלה ליתרון 0:1 במערכות. במערכה השנייה השוויצרי התעורר, שבר פעמיים והיה דומיננטי לאורך כל המערכה. בדרך ל1:6 ושוויון 1:1 במערכות.

בסט השלישי שוב חזר הניגון, אף אחד לא הצליח להשיג שבירה, המשחק הלך לשובר שוויון בו נובאק ג'וקוביץ' הצליח להכריע את השוויצרי. 1:2. במערכה הרביעית הנהדרת, פדרר הראה הרבה סטייל ואופי והצליח לשבור את ג'וקוביץ' פעמיים בדרך ל-4:6 ושוויון 2:2 במערכות.

הסט החמישי היה המרתק והמותח ביותר במשחק. כשחוקקו את החוקים החדשים בווימבלדון, מעטים ציפו שנראה משחקים שמגיעים לשובר שוויון לאחר 24 מערכות. אך זה בהחלט קרה הערב. מערכה חמישית אדירה של שני אגדות הטניס שלא הסכימו להיכנע, נגררה עד לשובר השוויון. פדרר יכל לנצח את המשחק פעמיים, אך לא הצליח להכריע את איש הברזל הסרבי שזכה בגראנד סלאם ה-16 בקריירה.


רוג'ר פדרר. חשבון פתוח עם נובאק ג'וקוביץ' (Mike Hewitt/Getty Images)

מהלך המשחק
מערכה ראשונה

השוויצרי ניצח את הגיים הראשון בצורה מרשימה עם שני אייסים, הסרבי הגיב מצוין במשחקון ההגשות שלו וניצח את פדרר על ה-0. במשחקון השלישי השוויצרי הצליח לשמור על ההגשות בקושי רב. משחקון רביעי מהנה במיוחד שארך כמעט 10 דקות, ג'וקוביץ' ניצל מנקודת שבירה ושמר על ההגשות.

במשחקון החמישי, פדרר פתח רע עם שתי טעויות לא מחויבות, אך התאושש עם 4 נקודות רצופות ושמר על ההגשות, את המשחקון השישי ג'וקוביץ' ניצח בקלילות. השניים מתקשים לשבור אחד את השני. משחקון עשירי נהדר של ג'וקוביץ', שפעם נוספת מראה את היכולת הנהדרות שלו עם הגב לקיר. 

נובאק מנצח את המשחקון ה-12 על האפס, הולכים לטיי ברייק. פדרר מפספס הזדמנות אדירה להשיג יתרון, ונופל לפיגור 3:1, אך משיג 3 נקודות חשובות ומיני ברייק נהדר ועולה ליתרון 3:4. טעות לא מחייבת של השוויצרי במאני טיים, מיני ברייק לג'וקוביץ' שמנצח את הסט הראשון בעור שיניו. 


ג'וקוביץ' ניצח בעור שיניו את המערכה הראשונה (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images)

מערכה שנייה

שבירה ראשונה בהתמודדות. פדרר שהפסיד בצורה מאכזבת את המערכה הראשונה עלה ליתרון 0:1 במערכה השנייה, ומימש את השבירה עם משחקון הגשות נהדר. 0:2 לשוויצרי. שבירה כפולה! פדרר ניצח את המשחקון השלישי ועלה ליתרון 0:3 במערכה השנייה, ולאחר מכן מימש את השבירה עם עוד משחקון הגשה דומיננטי. 

ג'וקוביץ' נמנע ממבוכה וצימק את התוצאה ל4:1 לאחר המשחקון החמישי, אך פדרר המשיך לדהור וסיים את המשחקון השישי עם האייס השמיני במשחק, 1:5. פדרר המשיך עם מגע הקסם שלו גם במשחקון ההגשה השביעי והשווה את התוצאה במערכות. 


דומיננטיות של פדרר במערכה השנייה (Matthias Hangst/Getty Images)

מערכה שלישית

פדרר המשיך את המערכה השלישית בדיוק מאיפה שהוא הפסיק אותה עם שני משחקוני הגשה מצוינים, מנגד, ג'וקוביץ' התקשה אך ניצח בראלים הארוכים ושמר על ההגשות גם הוא.2:2. המשחק התחמם, פדרר ניצח את הנקודות החשובות ליד הרשת, אך נובאק הצליח לשמור פעם אחר פעם על ההגשות, אין שבירה במערכה השלישית עד כה. 3:3

טניס איכותי ביותר, עדיין ללא אפשרויות שבירה במערכה הנוכחית. מספר טעויות לא מחויבות של ג'וקוביץ' נתנו לפדרר את היתרון. 4:5 לשוויצרי. נקודה מדהימה של פדרר העניקה לו אפשרות שבירה ונקודת מערכה, אך בגלל שתי טעויות לא מחויבות וזמן תגובה איטי, הסרבי הצליח לשמור על ההגשות עם המון אופי. 5:5

שוב המשחק הלך לטיי-ברייק. פדרר דרס במשחקון ההגשה שלו, אך מספר טעויות לא מחויבות בהגשות של נובאק הובילו למערכה נוספת ללא שבירה. שובר השוויון נשלט כולו ע"י הסרבי, שבשלב מסוים כבר עלה ליתרון 1:5. פדרר הגיש מצוין וצימק ל-4:5, אך פעם נוספת טעה ברשלנות והפסיד בשובר השוויון. 4:7 לנובאק בשובר השוויון ו-1:2 במערכות.


יתרון 1:2 במערכות, אך עדיין ללא שבירה. נובאק ג'וקוביץ' ( LAURENCE GRIFFITHS/AFP/Getty Images)

מערכה רביעית
ג'וקוביץ' פתח את המשחקון הראשון בצורה חלקה לאחר שניצל טעות לא מחויבת של פדרר. השוויצרי מנגד שמר גם הוא על ההגשה שלו ואיזן ל-1:1. המחבט מספר אחת בעולם לא התרגש והחזיר את היתרון לאחר משחקון מושלם, שנחתם עם אייס אדיר והותיר את פדרר על האפס. במשחקון הרביעי השוויצרי כבר הוביל 15:40, אך הסרבי איזן ל-40:40 בעקבות שגיאה כפולה חמישית של הסרבי, אבל פדרר הצליח לשמור על משחקון ההגשה.


משחקון חמישי סופר דרמטי, השוויצרי ניצל את הטעויות והעניש, ולאחר צ'אלנג גבולי השיג שבירה אדירה שהטריפה את הקהל בווימבלדון. 2:3 במשחקון השישי, פדרר עם טניס יפהפה מימש את השבירה על האפס ועלה ליתרון 2:4. במשחקון השביעי, השוויצרי המשיך עם היכולת הנפלאה שלו והשיג שבירה כפולה בדרך ל-2:5 במערכה. 

פדרר לא הצליח לממש את השבירה במשחקון שמיני מדהים, עם ראלי של 35 חבטות, הארוך ביותר במשחק עד כה. ג'וקוביץ' נשאר בחיים והצליח לממש את השבירה עם ניצחון מוחץ במשחקון התשיעי. במשחקון העשירי פדרר לא התבלבל וניצח את המשחקון על האפס. 2:2 במערכות, הולכים לסט חמישי.


טניס מחשמל במערכה הרביעית (Laurence Griffiths/Getty Images)

מערכה חמישית
ג'וקוביץ' שומר על משחקון ההגשה הראשון די בקלילות בזמן שהמשחק נכנס לשעה השלישית. פדרר ניצח את המשחקון השני, והיה קרוב להשיג שבירה ראשונה במערכה החמישית, אך ג'וקוביץ' עם הרבה קור רוח שמר על משחקון ההקשה. 1:2. 

משחקון רביעי מטורף, פדרר חזר משתי נקודות שבירה של ג'וקוביץ' עם הרבה אופי והצליח לשמור על משחקון ההגשה. 2:2 במערכה. השוויצרי חזר מפיגור 15:40 עד לשוויון במשחקון, אך לא הצליח להשיג את השבירה והסרבי הכריע את המשחקון. 2:3. במערכה הרביעית, הסרבי תפס שליטה והשיג שבירה אדירה ברגע האמת. 2:4. 

חשבתם שזה נגמר? פדרר חשב אחרת. בעור שיניו, השוויצרי ניצח את המשחקון השביעי לאחר 5 נקודות שבירה. 3:4. במשחקון השמיני, פדרר לא התבלבל ומימש את השבירה עם הרבה קור רוח כשהוא מגיע לאייס ה-17 במשחק. 4:4. ג'וקוביץ' שומר על ההגשה בתום משחקון דרמטי במיוחד, 4:5. 
המשחקונים מתארכים כשהמשחק נכנס לשעה הרביעית שלו. פדרר הצליח לשמור על ההגשה לאחר טעות לא מחויבת של הסרבי. 5:5.


דרמה במערכה החמישית (Ben Stansall / Getty Images)

אפשר כבר להכריז – הגמר הזה ייכנס לספרי ההיסטוריה. במשחקון ה-11, נובאק ג'וקוביץ' חזר מ-30:0 והצליח לשמור על ההגשות אחרי כמה נקודות מדהימות. הדרמה לא נגמרת. ג'וקוביץ' נלחם בשיניים, אך פדרר ממשיך להתעלות ובענק ושומר על ההגשות גם במשחקון ה-12. 6:6, אך בעקבות החוקים החדשים בווימבלדון, המשחק ייכנס לשובר שוויון רק במצב של 12:12.

ארבע שעות של טניס בעיצומן. ג'וקוביץ' מנצח את המשחקון ה-13 בקלילות, השוויצרי שהראה סימני עייפות, התאושש במהירות ודרס במשחקון ה-14. האם אנחנו בדרך לזכייה היסטורית של פדרר? השוויצרי שבר את ההגשה במשחקון ה-15 הסופר הדרמטי ויגיש למשחק.

לא יאומן. במשחקון ה-16, רוג'ר פדרר כבר עלה ליתרון 15:40 וזכה ל-2 נקודות משחק, אך ג'וקוביץ' חוזר מהמתים ושובר את המשחקון. שוויון 8:8.
המדורג מספר 1 בעולם מסרב להיכנע, וחוזר ליתרון 8:9 במערכה החמישית המותחת. גם השוויצרי לא מוותר על הזכייה התשיעית בטורניר הדשא היוקרתי ומנצח את המשחקון ה-18 במשחק. שוויון 9:9


מסרבים להיכנע. רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ' (Matthias Hangst/Getty Images)

4 וחצי שעות של טניס ברמה הגבוהה ביותר שאפשר למצוא. נובאק ג'וקוביץ' ניצח את המשחקון ה-19 ועלה ליתרון 9:10, גם השוויצרי שמר על ההגשות שלו במשחקון ה-20 והשווה את התוצאה ל-10:10. בתום משחקון עיקש של פדרר, ג'וקוביץ' הצליח פעם נוספת לשמור על ההגשה ועלה ליתרון 10:11. המשחק מתקרב לשובר שוויון.

פדרר לא מוותר, ועם הסרב-אנד-וולי היפהפה שלו הוא מצליח לשמור על ההגשות גם במערכה ה-22. שוויון 11:11. המשחקון ה-23 ואולי הדרמטי ביותר במערכה החמישית נגמר עם ניצחון מלא אופי לנובאק ג'וקוביץ', שחוזר מ-3 נקודות שבירה ומנצח. 11:12 לסרבי. השוויצרי מנצח את המשחקון ה-24 על האפס ורושם אייס מספר 25 במשחק. הולכים לשובר שוויון.

בשובר השוויון, הגמר הפך באופן רשמי לארוך בהיסטוריה של ווימבלדון. ג'וקוביץ' שוב הצליח להכריע את פדרר והשלים זכייה חמישית בקריירה בטורניר היוקרתי, בעוד פדרר המדהים ימשיך לחפש את הזכייה התשיעית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי