איבד את הכתר: ג'וקוביץ' פרש ב-1/8 אליפות ארה"ב הפתוחה

נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב
נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב | DON EMMERT/AFP/Getty Images

האלוף המכהן פרש בשלב שמינית הגמר בשל כאבים עזים בכתפו השמאלית כאשר סטן ואוורניקה המדורג 23 חוזר לרבע הגמר לראשונה מאז 2016. השניים התחבקו בסיום, הסרבי התנצל בפני הקהל

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה שהחל אתמול (ראשון) עם ניצחון של רוג'ר פדרר על דיוויד גופן, חוותה תפנית גדולה הבוקר (שני) כאשר נובאק ג'וקוביץ' האלוף המכהן איבד את הכתר לאחר שנכנע לסטן ואוורניקה השוויצרי המדורג 23 בטורניר לאחר הפסד בשתי מערכות. הסרבי פרש בשל כאבים חזקים מאוד בכתף שמאל. זה היה המפגש ה-25 בין השניים והראשון מאז ידו של ואוורינקה הייתה על העליונה בגמר לפני שלוש שנים (בניו יורק).

הטנסיאי הסרבי, שנראה פחות חד מהרגיל לאורך כל המשחק הקצר, נכנע 6:4 ו-7:5 בשתי המערכות הראשונות ולאחר שיריבו עלה ל-2:1, עצר את המשחק כשהספיק לבצע 35 שגיאות לא מחויבות. "הוא היה נראה מאוד מגושם, לא יעיל ובקיצור לא הזכיר את הכוכב הבלתי מנוצח הכה מוכר לנו כשהוא בריא", נכתב עליו ב"ניו יורק טיימס". זו הייתה הפעם הראשונה שהאלוף המכהן מפסיד לפני שלב חצי הגמר לראשונה מאז 2006, כשהיה בן 19.

ג'וקוביץ' אמר לאחר המשחק: "זה מאוד מתסכל למרות שברור שאני לא השחקן הראשון וגם לא האחרון שנפצע ולא מסוגל להמשיך באירוע גדול של הספורט. זו החלטה לא קלה אבל אני מקווה שיידעו לכבד אותה. אני מצטער לגבי הקהל, ברור שהם באו לראות משחק מלא, אבל זה מה יש. מי שלא יודע מה קורה לא יכול להאשים אותי".


סטן ואוורניקה (DON EMMERT/AFP/Getty Images)

לאחר המשחק ראינו רגע מרגש של אחוות ספורטאים. ג'וקוביץ' התחבק עם ואוורינקה ארוכות. האוהדים, מנגד, שרקו בוז. "אני מרחם על נובאק, הוא אלוף וחבר נהדר. זו אף פעם לא הצורה בה אתה רוצה שהמשחק יסתיים", אמר ווארינקה.

ואוורינקה יפגוש בשלב הבא, רבע הגמר (אליו לא הגיע מאז הזכייה ב-2016), את המדורג חמישי, דניל מדבדב הרוסי, שגבר על הגרמני דומיניק קופר לאחר הפסד במערכה הראשונה – 6:3, 3:6, 2:6, 6:7. בכל מקרה, נראה שמי שיכול להיות מאוד מרוצה הוא פדרר, המדורג מספר שלוש, שלא יצטרך לפגוש בדרך את השחקן הטוב ביותר. השוויצרי שלא זכה באליפות ארה"ב הפתוחה מאז 2008, יפגוש ביום שלישי את גריגור דמיטרוב.

ומה בגזרת הנשים? במשחק שנערך הלילה אלינה סביטולינה האוקראינית, המדורגת חמישית בעולם, גברה על מדיסון קיז בקלילות ותפגוש בשלב הבא את ג'ו קונטה.

 

אחוות הספורטאים ( DOMINICK REUTER/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי