נדאל בחצי הגמר בארה"ב, ברטיני הדהים את מונפיס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Elsa/Getty Images)

ילד הפלא המדורג 25 בעולם הציג מערכה חמישית פנומנלית וגבר על הצרפתי הוותיק 6:3, 3:6, 2:6, 6:2, 6:7 (5) לאחר כמעט ארבע שעות. הספרדי גבר 4:6, 5:7, 2:6 על דייגו שוורצמן הארגנטינאי. השניים ייפגשו בשלב הבא

(גודל טקסט)
תמונת חצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה הושלמה הבוקר (חמישי), עם עלייתו של רפאל נדאל שגבר בקלות על דייגו שוורצמן הארגנטינאי בשלוש מערכות. קודם לכן עלו לשחק ברבע הגמר שני טניסאים נוספים שהם אמנם מוכשרים ובעלי קבלות אבל לא ציפו מאחד מהם להגיע לארבעת הגדולים בגראנד סלאם היוקרתי: מתיאו ברטיני וגאל מונפיס שהסתיים בניצחון של האיטלקי בן ה-23 שייפגשו עם נדאל בשלב הבא.


נתחיל בספרדי, המדורג שני בעולם הראה עליונות כבר בפתיחת המשחק כאשר שעבר את שוורצמן כבר במשחקון הראשון שלו ועלה ל-0:4 קליל. הארגנטינאי לא הרים ידיים וניצח לא פחות מארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-4:4, אך הספרדי הצליח לשבור פעם נוספת וניצח את המערכה הראשונה.


הסט השני מזכיר כמעט את הראשון, נאדל כבר עלה ל-1:5 ושוב פעם שוורצמן זכה בארבעה משחקונים רצופים. לעומת המערכה הראשונה, הפעם ההכרעה בא לאחר שובר שיוויון שהסתיימה בניצחון של השור ממיורקה. במערכה השלישית שוורצמן איבד כל כוח ונדאל שייט לניצחון בדרך ל-2:6 קליל ו-0:3 חלק.




במשחק המוקדם של הערב, מונפיס המנוסה, שבשיאו דורג שישי בעולם והיום נמצא במקום ה-13, לא הצליח לשבור את יריבו בשתי ההגשות הראשונות אבל השיג את השבירה לבסוף ועלה למצב של 2:4, ממשיך משם לניצחון 3:6 במערכה הראשונה. הוא גם שבר בתחילת המערכה השנייה ועלה ל-0:2 מהיר, אבל איבד הגשה במפתיע ואז עוד אחת, וברטיני ניצח 3:6 והשווה את התוצאה במערכות.


האיטלקי בן ה-23 המשיך להציג טניס משובח ולא איבד הגשה אחת במערכה השלישית, שובר בה פעמיים ומנצח 2:6, אבל אם הוא חשב שזה הולך להיות לו קל בא הצרפתי והראה לו מה הוא יודע. המערכה הרביעית היתה שליטה מוחלטת של מונפיס, שאמנם שבר רק פעם אחת אבל לא נתן ליריבו הרבה מקום לתמרון וניצח בה 3:6.


מונפיס. נתן פייט אך נכנע בסוף (Elsa/Getty Images)
מונפיס. נתן פייט אך נכנע בסוף (Elsa/Getty Images)


ברטיני הפתיע בתחילת המערכה החמישית והמכריעה עם שבירה במשחקון השני, עולה ל-0:2, אבל מונפיס שבר חזרה והשווה ל-2:2. המדורג 25 החזיר עם עוד שבירה, ומשם הוא כבר לא איבד את המומנטום ועלה ל-2:5, מתקרב משחקון אחד מהעפלה סנסציונית לחצי הגמר. ברטיני כבר הגיע לנקודת משחק מותחת, אבל מונפיס השיג שוויון ולבסוף גם שבירה, מחזיר לעצמו את ההגשות ואז משווה ל-5:5 בדרך לשובר שוויון דרמטי. גם שובר השוויון הזה לא נגמר מהר, אבל בסופו ניצח ברטיני 5:7 ועשה את הבלתי ייאמן, עולה לחצי הגמר בגראנד סלאם השמיני בסך הכל בקריירה שלו. לשם השוואה, פדרר הגיע רק עד רבע הגמר בגראנד סלאם השמיני שלו.


ברטיני, שהוא האיטלקי הרביעי בסך הכל להעפיל לחצי גמר גראנד סלאם בעידן בפתוח, יפגוש את המנצח בין רפאל נדאל לדייגו שוורצמן, ואם יעבור גם את המשחק הבא יהפוך לאיטלקי השני אי פעם להגיע עד הגמר והראשון מאז 1976, אז אדריאנו פנטה זכה ברולאן גארוס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי