ביאנקה אנדרסקו גברה על סרינה וזכתה באליפות ארה"ב

ביאנקה אנדרסקו
ביאנקה אנדרקסו | Emilee Chinn/Getty Images

הקנדית בת ה-19 עשתה סנסציה בגראנד סלאם הרביעי בלבד שלה וזכתה בתואר היוקרתי עם 3:6, 5:7 אדיר על האגדה האמריקאית, הופכת לצעירה ביותר שעושה זאת מאז סמאשנובה ב-2004

(גודל טקסט)

מרגישים זקנים? הנה דרך לגרום לכם להרגיש את הפנסיה מתקרבת: ביאנקה אנדרסקו בת ה-19 זכתה הלילה (שבת) בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה עם הופעה אדירה בגמר נגד סרינה וויליאמס והפכה לזוכת הגראנד סלאם הראשונה שנולדה במילניום הנוכחי.

כשמולה אחת הטניסאיות הטובות בכל הזמנים, אנדרסקו המדורגת 15 בעולם לא היססה ונתנה הצגה נדירה בקרב המותח, כשהיא שוברת כבר במשחקון הראשון ויוצרת מומנטום שלא נעצר לרגע. היא היתה קרובה לשבור פעם נוספת במצב של 2:4, אבל לא הצליחה לנצל ארבע נקודות שבירה ונאלצה לחכות להגשה הבאה של סרינה כדי לשבור ולעלות ל-3:6 ולניצחון במערכה הראשונה. עד הגמר סרינה הפסידה מערכה אחת בלבד לאורך כל הטורניר.

עם הטניס המעולה שלה, ילדת הפלא הקנדית – השנייה בלבד מארצה להעפיל לגמר גראנד סלאם אחרי ג'ני בושאר בווימבלדון 2014 – שברה גם בהזדמנות הראשונה שלה במערכה השנייה, עולה ל-2:0 מהיר. אבל סרינה היא סרינה, הויא נלחמה על כל נקודה במשחקון הבא ושברה חזרה בנקודת השבירה הרביעית שלה. מה עשתה אנדרסקו? שברה בחזרה ועלתה ל-1:3. על המשחקון הבא היא כבר לא ויתרה ופתחה פער מיריבתה האמריקאית, ואז שברה שוב בדרך ל-1:5 מדהים והגיעה למצב הנחשק בו היא רחוקה הגשה שלה מזכייה.

סרינה וויליאמס. לא זכתה בגראנד סלאם מאז הפכה לאמא (TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images)
סרינה וויליאמס. לא זכתה בגראנד סלאם מאז הפכה לאמא (TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images)

סרינה, שכיום מדורגת שמינית בעולם, רצתה מאוד את הגראנד סלאם ה-24 שלה – שגם יציב אותה עם הכי הרבה זכיות בארה"ב, מעל כריס אוורט שצמודה לה בפסגה עם שש לכל אחת – לא נכנעה בקלות ולאחר שאנדרסקו כבר היתה על נקודת תואר במצב של 30:40 הצליחה לחזור והשיגה שבירה יקרה, נותנת לעצמה חיים חדשים בקרב המותח. סרינה שמרה על ההגשות שלה ואז המשיכה לניצחון ב-12 נקודות מתוך 14, שוברת כדי להחזיר את ההגשות אליה ואז להשוות ל-5:5 אדיר. אנדרסקו חזרה לחיים עם שני משחקונים אדירים, שברה בדרך ל-5:7 ורשמה זכייה סנסציונית בתואר. היא זכתה בתואר בהופעה הרביעית שלה בגראנד סלאם, נתון שעד עכשיו היה שייך רק למוניקה סלש האגדית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי