רפאל נדאל: "השיאים? אני משחק טניס כדי להיות שמח"

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Elsa/Getty Images

הספרדי התקבל בכבוד של מלכים במולדתו לאחר הזכייה בגראנד סלאם ה-19 ואמר: "אשמח להיות זה שזכה בהכי הרבה תארים אך זה לא מניע אותי, אסור להיות אובססיבי". המוטו: "אני יכול להפסיד אך לעולם לא אפסיק להילחם"

(גודל טקסט)
השקט שאחרי הסערה. רפאל נדאל, מותש אך שמח לאחר הקרב הצמוד עם דניל מדבדב, התקבל בספרד בכבוד של מלכים לאחר שזכה בגראנד סלאם בפעם ה-19 בקריירה. ריאל מדריד, הקבוצה אותה אוהד, בירכה אותו ברשתות החברתיות וכך עשו גם שחקני עבר גדולים כמו רונאלדו. רגע לפני שהגיע לביתו במנקור שבמאיורקה, התראיין נדאל לתקשורת הספרדית ואמר בראיון ל"אס": "אני משחק בשביל להיות שמח".


על הרגשות במהלך הגמר: "שלוש השעות האחרונות היו מאוד אינטנסיביות, קשות נפשית ופיזית. הסרטון האחרון (החל לבכות לאחר שראה את התמונות שלו מכל הזכיות בגאנד סלאם), הקהל, המשפחה שלי. זה היה דרמטי, זה בלתי נשכח, חלק מההיסטוריה שלי בספורט הזה. הגביע מבחינתי אומר הכל, זה שווה הכל. הסיפוק האישי הוא עצום. אני יכול להפסיד אך לעולם לא אפסיק להילחם, ולכן אני לא נכשל. אני יכול להפסיד מבחינה טכנית בטניס, אבל נפשית אני לא מרשה לעצמי להיכשל".


על דניל מדבדב: "גם היריב שלי עזר בכך שהגמר הזה היה גדול ומרגש. מדבדב שיחק כמו אלוף, הוא נלחם, אני צופה לו עתיד גדול. הוא עוד יזכה בראנד סלאם. הקריירה שלו נראית מבטיחה".




על הסרטון: "מה זה אומר? שאנחנו מזדקנים! (צוחק). ראיתי את כל הדברים שעברתי. קריירה היא תמיד נדנדה, היו תקופות קשות ופציעות. כאשר יש לך בעיות פיזיות אז גם החלק הנפשי מסתבך, מעורער. הרגשות התפוצצו כשצפיתי בסרטון. אתה מבין ומעכל לפתע את כל מה שעשית, יחד עם העייפות והשחיקה הנפשית".


מעמדו בההיסטוריה של הטניס: "אני יודע שאני שם, חלק ממנה, אבל זה לא מתפקידי לדבר על זה. אשמח להיות זה שזוכה בהכי הרבה תארי גראנד סלאם, אבל אני לא חושב על זה. אני לא מתאמן כל יום בשביל זה. אני מתאמן ומשחק כי אני אוהב את זה. אסור לחשוב רק על תארים. טניס הוא הרבה מעבר לכך. אני משחק כדי להיות מאושר. התחרות הזו מושכת הרבה עניין וקהל לספורט הזה, זה טוב לספורט ואני שמח להיות חלק מהדבר הזה. אבל אסור להתמכר לתארים, אחרת תרגיש מתוסכל. כל מה שהשגתי בקריירה שלי הוא מעבר למה שציפיתי וחלמתי. השגתי סיפוק ענק כי נתתי את הכי טוב שלי".


"אני מתרגש מהמחשבה על הזכייה בגראנד סלאם ה-19, ואני מבין את הויכוח כי זה בסופו של דבר נפלא לטניס שיש שלושה שעשו משהו שמעולם לא נעשה. עבורי זה סיפוק גדול להיות חלק מהמאבק הזה. אבל אני לא יכול לחיות בדרך הזו, במצב של אובססייה או לחץ. שאפתנות היא טובה אך אסור להגזים".



רפאל נדאל ורוג'ר פדרר (Clive Brunskill/Getty Images)


לשחק עד גיל מאוחר כמו רוג'ר פדרר
: "אני לא חושב על מה יקרה בעוד שלוש-ארבע שנים, אני רוצה להתמקד בטווח הקצר. אני לא יכול לדעת מה יהיה. אתה חייב להיות מוכן לקבל את הכל. זה הזמן ליהנות. כך ניהלתי את הקריירה שלי. אחרת – לא הייתי יכול להגיע לכאן עם כל הפציעות שהיו לי. אני מנסה להשתפר בכל מיני דרכים כי יש אלמנטים במשחק שבהם נחלשתי לאורך השנים וזה טבעי. אני לא חושב מתי אפרוש".


על דניל מדבדב: "גם היריב שלי עזר בכך שהגמר הזה היה גדול ומרגש. מדבדב שיחק כמו אלוף, הוא נלחם, אני צופה לו עתיד גדול. הוא עוד יזכה בראנד סלאם. הקריירה שלו נראית מבטיחה".


 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

happy to be back home!!! And… Thank you everyone in NYC for the amazing support and thanks the @newyorkpalace for their amazing hospitality these past 3 weeks. For sure back next year!

A post shared by Rafa Nadal (@rafaelnadal) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי