צפו בתקציר: ציציפאס ניצח את ת'ים וזכה בטורניר גמר ה-ATP

סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

עונת הטניס הגיעה לסיומה בדרמה גדולה: היווני גבר 1:2 על דומיניק ת'ים האוסטרי, לאחר שובר שוויון צמוד. למרות שהפסיד במערכה הראשונה, השחקן בן ה-21 הציג יכולת אדירה, שבר את יריבו וזכה בתואר היוקרתי

(גודל טקסט)

עונת הטניס נסגרה הערב (ראשון) בלונדון, כאשר סטפנוס ציציפאס ניצח 1:2 את דומיניק ת'ים במסגרת גמר טורניר המאסטרס. באופן כמעט היסטורי, היווני הניף את הגביע לאחר שהפסיד במערכה הראשונה ליריבו, אך בעזרת טניס משובח חזר בגדול, שבר שלוש פעמים במשחק את האוסטרי והפך לאלוף הצעיר ביותר שזוכה בתואר היוקרתי.

כיאה למשחק גמר, המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, כאשר האוסטרי הצליח פעם אחר פעם לחזור להשוות את תוצאת המשחק עד ששני הצדדים הגיעו ל-6:6 ושובר שוויון מותח מאוד, בו ציציפאס נשבר כבר בחבטה הראשונה, אך הצליח לשבור בעצמו לחזור ל-5:5. ת'ים הצליח לשבור פעם נוספת, ולאחר מכן ניצח 6:8 ועלה ליתרון במערכות.

למערכה השנייה ציציפאס עלה למגרש נחוש ביותר, דבר אשר התבטא מהר מאוד – היווני שבר את ת'ים בפתיחה, ועלה ל-0:4 חלק ומהיר. המדורג חמישי בעולם הצליח לצמצם מעט את הנזק שנעשה עם משחקון מוצלח, אך לא הצליח להדוף את יריבו, שהשווה את תוצאות המערכות עם ניצחון 2:6.

ת'ים. ניצח במערכה הראשונה (Julian Finney/Getty Images)
ת'ים. ניצח במערכה הראשונה (Julian Finney/Getty Images)

המערכה השלישית הייתה הדרמטית ביותר במשחק. ציציפאס המשיך את היכולת מהמערכה הקודמת, שבר את יריבו ועלה ליתרון ל-1:3. ת'ים לא ויתר, סיפק כמה מכות יפות מאוד ואף הפך לגמרי את הקערה עם שלושה משחקונים מוצלחים ו-3:4. ציציפאס הצליח להשוות ל-4:4, ובהמשך גם ל-5:5.

שני הצדדים סירבו לוותר על המשחק, ת'ים עלה ל-5:6 דרמטי, אך יריבו הצליח לחזור פעם נוספת, קבע 6:6 במשחקונים וכפה שובר שוויון נוסף במשחק הגמר. ציציפאס הצליח לעלות ל-1:4 במהלך ה'טיי-ברייקר', אך האוסטרי הצליח לחזור פעם נוספת וקבע 4:4. מאותו רגע, היווני בן ה-21 רץ כל הדרך לזכייה, השלים שלוש נקודות מוצלחות וזכה בגמר המותח.

דרמה ענקית וניצחון גדול. ציציפאס בסיום (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)
דרמה ענקית וניצחון גדול. ציציפאס בסיום (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי