בתום מותחן ענק: פדרר העפיל לסיבוב השלישי, סרינה הודחה על ידי וואנג

רוג'ר פדרר חוגג
רוג'ר פדרר חוגג | DAVID GRAY/AFP via Getty Images

השוייצרי ניצח בתום קרב אדיר את מילמן ועלה לשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, האמריקאית נכנעה לסינית. גוף בת ה-15 הדהימה את אוסקה, בגברים: ג'וקוביץ' עלה, ראוניץ' הפתיע את ציציפס

(גודל טקסט)

הסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה נמשך הבוקר (שישי) עם הפתעה ענקית. סרינה וויליאמס קיוותה לפתוח את 2020 עם הגרנד סלאם ה-24 בקריירה שלה, אך סיימה את התחרות מוקדם מהצפוי לאחר שקייאנג וואנג רשמה את הסנסציה של הטורניר עד כה. הסינית המדורגת במקום ה-29 בעולם ניצחה 4:6 בסיבוב הראשון, האמריקאית המנוסה לא ויתרה וחזרה למשחק בשובר שוויון (2:7), אך ידה של וואנג הייתה על העליונה לאחר 5:7 במערכה השלישית וסגרה את הסיפור בתום מותחן שנמשך קרוב לשלוש שעות.

בהמשך היה אירוע סנסציוני לא פחות – קוקו גוף בת ה-15 לא מפסיקה להדהים את כולם והפעם ללא ספק רשמה את ההישג הגדול ביותר בקריירה הקצרה שלה כאשר ניצחה את האלופה נאומי אוסקה מהמקום הרביעי בשתי מערכות. האמריקאית המקום ה-67 בעולם סגרה את הסיפור עם 3:6 ו-4:6 וכעת אין לדעת מי תוכל לעצור אותה בהמשך.

עוד בנשים: המחבט מספר אחד בעולם אשלי ברטי קיבלה את הכרטיס לשמינית בזכות 3:6, 2:6 על אלנה ריבאקינה (26) הקזחית. הפיינליסטית לשעבר, פטרה קביטובה (8) ניצחה 1:6, 2:6 את אקטרינה אלכסנדרובה הרוסייה (28).


גם אוסקה לא הצליחה לעצור אותה. קוקו גוף (DAVID GRAY/AFP via Getty Images)

בגברים: רוג'ר פדרר (3 בעולם) התקשה מאוד מול ג'ון מילמן (47 בעולם), אך הצליח בסופו של דבר לנצח במשחק שארך ארבע שעות ושבע דקות. במערכה הראשונה האוסטרלי ניצח 4:6, אך לאחר מכן השווייצרי ניצח פעמיים עם 6:7 (2:7) ו-4:6, לפני שמילמן השווה במערכה הרביעית אחרי 4:6. המערכה החמישית והאחרונה הייתה צמודה מאוד והסתיימה בשובר שוויון, שגם הוא היה צמוד וכבר היה בידיים של מילמן, אך פדרר רשם קאמבק גדול, הצליח להשיג 6:7 (8:10) ולהעפיל לשמינית בתום מותחן ענק שלא היה רחוק מלהסתיים בסנסציה.

נובאק ג'וקוביץ' חלף על פני יושיהיטו נישיוקה (75) ללא מאמץ. האלוף המכהן סגר את הסיפור נגד היפני בתוך שעה וחצי לאחר 3:6, 2:6 ו-2:6. עוד קודם לכן,דייגו שוורצמן (14) הארגנטינאי גבר 2:6, 3:6 ו-6:7 (7:9) על דושאן לאיוביץ' (27) הסרבי. מרטון פוצ'וביץ' (67) ההונגרי עלה בפעם השנייה בקריירה לשמינית גמר אוסטרליה בזכות 0:3 על טומי פול האמריקאי.


רוג'ר פדרר (WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)

מרין צ'יליץ' רשם הפתעה נוספת כאשר ניצח את רוברטו באוטיסטה אגוט המדורג תשיעי בעולם. בדיוק כמו בסיבוב המוקדם נגד בנואה פייר הקרואטי נזקק לחמש מערכות כדי לגבור על הספרדי לאחר 4:13 שעות עם 7:6 (7:3), 4:6, 0:6, 7:5 ו-3:6.

מי שעוד לא ייקח חלק בשמינית הגמר הוא המחבט מספר 6 בעולם סטפנוס ציציפס. היווני סומן כאחד הפייבוריטים להגיע עד הסוף, אבל מילוש ראוניץ' הקנדי ניצח ללא מאמץ בשלוש מערכות וטיפס לשלב שמינית הגמר לאחר 5:7, 4:6 ו-6:7 (2:7).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי