ג'וקוביץ' לבש חולצה לזכרו של בראיינט וסיפר: "קובי היה המנטור שלי"

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | WILLIAM WEST/AFP via Getty Images

אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה, הסרבי ריגש עם נאום סוחף: "2020 התחילה עם אירועים טראגיים - המוות של קובי ובתו, השריפה באוסטרליה, הקונפליקטים בעולם - זו תזכורת להישאר קרובים לאנשים שאוהבים אותך"

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) בפעם השמינית בקריירה שלו והשנייה ברציפות באליפות אוסטרליה הפתוחה בסיום טורניר נהדר. זה היה תואר הגרנד סלאם ה-17 בקריירה של הסרבי בן ה-32, שניים פחות מרפאל נדאל ושלושה מרוג'ר פדרר, שיאן תארי הגרנד סלאם בכל הזמנים. אגב, השלושה זכו בכל 13 תארי הגרנד סלאם הגדולים האחרונים לגברים והשליטה שלהם בעולם הטניס די בלעדית.

ביום שני יתפרסם הדירוג העולמי החדש, כאשר ג'וקוביץ', שכרגע נמצא במקום השני, יטפס לפסגה על חשבונו של נדאל. אגב, בזכייתו הפך הסרבי לראשון שזוכה בגרנד סלאם בשלושה עשורים שונים. כעת עליו לעבוד קשה כדי שהשור ממיורקה ופדרר לא יצליחו גם כן לרשום את הנתון הזה, אך עם הדומיננטיות של שלושתם  – לא היינו בונים על זה.

"נולה" זכה בתואר אחרי שגבר 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6 על דומיניק תים האוסטרי בסיום מותחן ענק שארך ארבע שעות. "אני רוצה להגיד ברכות לדומיניק על טורניר מדהים", אמר ג'וקוביץ' בסיום ההתמודדות, כשהוא לבוש עם חולצה לזכרו של קובי בראיינט. "היה משחק קשה היום, הוא היה מאוד קרוב לנצח. תים עומד בפני קריירה ארוכה ואין לי ספק שהוא עוד יזכה בגרנד סלאם, יותר מאחד. תודה לכל הצוות של דומיניק, לכל הצוות של הטורניר, אני מעריך אתכם מאוד ומודה לכולם. אני מודה למשפחה שלי ולאחי שהגיע לאוסטרליה לבלות איתי זמן איכות, אני מקווה שנהנית פה".


דומיניק תים ונובאק ג'וקוביץ' (SAEED KHAN/AFP via Getty Images)

"2020 התחילה עם אירועים טראגיים", הוסיף הזוכה הטרי. "השריפה באוסטרליה, קונפליקטים בעולם, אנשים מתים בכל יום והמנטור שלי, קובי בראיינט, נהרג גם הוא עם הבת שלו. אני רק רוצה להגיד שזאת תזכורת לכולנו שאנחנו צריכים להיות יותר קרובים מתמיד עכשיו, להיות עם המשפחות שלנו, להישאר קרובים לאנשים שאוהבים אתכם ואכפת להם ממכם", אמר ג'וקוביץ' במסר מרגש לעולם.

"כמובן שבספורט כולנו מתחרים ומנסים לנצח, אבל יש דברים יותר חשובים בחיים, וכולנו צריכים להיות מודעים וערים לדברים שקורים סביבנו. אני רוצה להודות לכל האנשים שהגיעו בשבועיים האחרונים ותמכו בכל שחקן טניס שהגיע לפה, בזוגות, בנשים, על כיסאות גלגלים. אני רוצה להודות לנערי ונערות הכדורים, עשיתם עבודה מדהימה, במיוחד השנה. יש כל כך הרבה אנשים בארגון שאין לנו את כל הערב להודות להם, אבל הפקתם מופע מדהים בשבועות האחרונים והצבתם סטנדרט גבוה לכל שאר הטורנירים בעולם. אין ספק שזה הטורניר האהוב עליי והמגרש האהוב עליי בעולם ואני מבורך לזכות בו שוב. תודה לכולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי