גם ב-2021? אליפות אוסטרליה הפתוחה עשויה להיערך ללא קהל

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | SAEED KHAN/AFP via Getty Images

מארגני הגרנד סלאם במלבורן בשנה הבאה הודו שכבר עתה הם מנסים להיערך לכל תרחיש אפשרי במטרה לקיים את התחרות. בין האפשרויות: הבאת השחקנים מבעוד מועד והכנסתם לבידוד במשך שבועיים

(גודל טקסט)

אחרי שהרולאן גארוס שאמור היה להיערך בחודש מאי בצרפת נדחה וגרנד סלאם נוסף שבוטל היה ווימבלדון שאמור היה לצאת לדרך בעוד כחודשיים באנגליה, כעת גם במלבורן מנסים עד כמה שניתן להיערך לקיום אליפות אוסטרליה הפתוחה, על אף שזו אמורה להתקיים רק בינואר 2021 – למעשה, החשש הוא שגם הם ייאלצו לבטל את התחרות.

קרייג טיילי, מנהל התחרות באוסטרליה, אישר כי הם בימים אלה בוחנים תוכניות אפשריות כדי להימנע מדחייה או ביטול של הגרנד סלאם ובין השאר בוחנים האם ניתן להביא את כל השחקנים למדינה ולהכניסם תחילה לבידוד בן שבועיים ימים וקיום התחרות כמתוכנן, אולם ללא קהל בכלל.

"כרגע אין שום דרך לדעת מה יהיה בחודש הבא, אז בוודאי שאנחנו לא יכולים לנחש מה יקרה בעוד שמונה חודשים. אלה זמנים יוצאי דופן ועלינו להיערך בצורה אינטנסיבית ולהכין מספר תוכניות פעולה", מסר טיילי בהודעה רשמית, "עלינו להתכונן לכל השינויים הסביבתיים ומקווים שנוכל להתגבר על נגיף הקורונה בהקדם האפשרי. מכיוון שאנחנו מאוד תלויים בנסיעות בינלאומיות, אנחנו בוחנים כעת מה ניתן לעשות כדי שנוכל לאפשר לשחקנים להסתובב בחופשיות ולהכניס אותם לבידוד במשך שבועיים"", אישר בנוסף.

בנוגע לקיום התחרות ללא קהל אמר: "זו דוגמה נוספת. אם יהיה איסור על התקהלות המוניות או הגבלתן גם בשנה הבאה, נצטרך לבחון את האפשרות של העברת הטורניר כולו בשידור ישיר. אין שום דבר שאנחנו פוסלים בשלב זה". יש לציין שעונת הטניס לא תחודש לפני ה-13 ביולי לכל המוקדם וגם קיימת האפשרות של קיום כל התחרויות שנדחו, כולל רולאן גארוס ו-ווימבלדון, כך שייתכן שגם אליפות אוסטרליה כלל לא תיערך במועדה גם אם מבחינת הרשויות הדבר יהיה אפשרי.


סופיה קנין, אלופת אוסטרליה האחרונה (Cameron Spencer/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי