הדיכאון בתחילת הקורונה, האימונים וטניס ללא קהל: רפאל נדאל מדבר

רפאל נדאל
רפאל נדאל | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

הספרדי חשף ברדיו: "החדשות היו כה נוראיות, לא היה לי חשק לעשות שום דבר כשקמתי, התאמנתי בלי רצון". הוא פסימי לגבי חזרת הטורנירים: "אנחנו טסים ממקום למקום". ג'וקוביץ': "יהיה קשה לשחק בחודשים הקרובים"

(גודל טקסט)

רפאל נדאל (מדורג שני בעולם) רגיל לגבור על יריביו בטניס משחק אחר משחק. בינתיים, בזמן הקורונה, הוא מנצל את מעמדו הרם ועוזר לגיוס כספים כדי שהציבור הספרדי יוכל לנצח את הקורונה. נדאל השתתף אתמול (רביעי) בתוכניות רדיו ספרדית שמטרתה לגייס כספים למאבק בנגיף. הוא דיבר על השגרה שלו ועל הרצון העז שהטניס יחזור – גם מאחורי דלתיים סגורות. נדאל לא חשש לספר שהוא בדיכאון, בדיוק כפי שהתבטא רוג'ר פדרר לאחר שהווימבלדון בוטל.



ההסגר הבית
י: "אני עושה את זה טוב יותר מאשר לפני שלושה שבועות כי אני חושב שבני אדם מסתגלים למה שיש. בהתחלה החדשות היו כה נוראיות שלא התחשק לי שום דבר, התאמנתי בלי שום רצון, לא הייתה לי מוטיבצייה כשקמתי. לצפות כל היום בטלוויזיה זה היה מאוד לא חיוני. אבל ככל שחלפו הימים חזרתי לשגרה שלי והתחלתי לחשוב חיובי". כשנשאל על הרגע המזעזע ביותר, תיאר: "חזרתי מטורניר האינדיאן וולס מאסטרס ביום רביעי. בשבת היה מצב מדאיג, ממש הלם. הסתכלנו על איטליה השכנה וזה הגיע אלינו. אמרו לנו שלא יהיה חיבוק, ללבוש כפפות. זה סימן שמתפתח משהו רציני. כשזה קרה בסין לא התייחסנו לזה ברצינות".
 
 
האימונים: "זה הדבר שמדאיג אותי הכי פחות כרגע. אני עושה את העבודה שלי כדי שלא אאבד כושר משחק. אני מודע לכך שזה רציני ונמשך זמן רב. יש כל כך הרבה אנשים שעוברים רגעים איומים כך שהספורט לא משמעותי".

נדאל. סבל מדיכאון (SAEED KHAN/AFP via Getty Images)
 

 
משחק ללא קהל: "בכדורגל יהיה אפשר אולי לסיים את העונה רגיל. בטניס זה אחרת, אנחנו נוסעים ממדינה למדינה כל שבוע, אנשים רבים מגויסים למאמץ הזה, וצריכה להיות אחריות. אני מרגיש כטניסאי שזה יהיה קשה בטווח הקצר או הבינוני. אם אפשר יהיה לשחק מאחורי דלתיים סגורות, אשמח".
 
 
נובאק ג'וקוביץ' הוסיף: "המצב קשה, אני מקשיב לרפא, זה תענוג לשמוע אותו לפני שאני הולך לישון". כשנשאל על משחקים ללא קהל: "לא קל לנו להגיב על זה, הקורונה גדולה יותר מהכל. אני מוכן לשחק, אבל לדעתי בחודשים הקרובים זה לא יקרה. יש לי מזל שאני עם המשפחה בבית יחד".

ג'וקוביץ' ונדאל. חובבי הטניס מתגעגעים (NIC BOTHMA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי